2010. december 18., szombat

Gondolatébresztő 18. A VEZETÉSRŐL



Blog szerkesztője: Szabadi Tibor Gyula (Facebookon is.)


Az EU előírásainak megfelelően tájékoztatom a t. idelátogatókat, hogy adatokat nem gyűjtök, cookikat én önállóan nem használok, ha ilyennel itt találkoznak, azt a blogger tette ide, mert énnekem a cookikra sincs semmi szükségem a nemlétező adatgyűjtéseimhez. A blogom kizárólag egy hitrendszert közvetít, amely az enyém. Aki nem ért egyet az én hitrendszeremmel, amit itt publikálok, az kérem, ne olvassa. Köszönöm, hogy vette a fáradtságot, és beleolvasott. Szabadi Tibor Gyula.

4 saját blog:


1.  Tibor gondolatébresztői - Téma: Ezotéria, és MLM.( http://tibor7.blogspot.com )  Nyelv: magyar
2.  Kérlek, segíts - Téma: Ezotéria a Facebookon ( http://tibor8.blogspot.hu )Nyelv: magyar
3. Lelki ok, testi tünet -Téma: Egészség, Ezotéria, Gyógyítás zenével ( http://tibor4.blogspot.hu )Nyelv: magyar
4. Tibor's provoking trouth   ( http://tibor7-english.blogspot.com/ ) Téma:Ezotéria, MLM Nyelv: english


A Facebookon: Tibor Gyula Szabadi, és "Ébredezők" ezoterikus csoport (rengeteg tanulságos megosztással.) Ha ismerősnek jelölsz engemet a Facebookon, vagy jelentkezel a csoportba, be tudlak tenni. Régebben könyvek és CD-k alapján szerkesztettem a blogokat, most pedig ezen írások alapján. Sok ismerősöm ezúton mintegy társszerzőjévé vált, és válik ezeknek a blogoknak. Ezúton szeretném köszönetemet kifejezni mindenkinek, akinek az írásait átvettem. ♥



A vezetés igazi mércéje a befolyás – se több, se kevesebb.
Amikor az igazi vezető beszél, az emberek hallgatnak rá.

"A vezető olyan, akár az úrinő. Ha bizonygatni kell magáról, hogy az, akkor nem az."  John Maxwell.

Tartalom:

I.A Vezetési ABCD, 
II. A "szelíd galambok"
III. Mókusszellem, hódmódszer, a lúd adománya.

IV. John Maxwell: Sikerutazás
http://www.youtube.com/watch?v=AL8kFU_QktU&feature=player_embedded#at=43  




I.A vezetési ABCD…(Dr. John C. Maxwell nyomán)
Nincs olyan vállalkozás, amely vezetés nélkül növekedhetne. Végkövetkeztetésként: A vezetés az egyetlen igazi előny, amellyel egy szervezet rendelkezik a másikkal szemben egy versenyre épülő társadalomban.

A.

1.A VEZETŐK ATTRAKTIVAK (elve: Vezetőként olyan embereket vonzunk, amilyenek magunk is vagyunk, nem akit akarunk!)

-VEZETÉS = HATÁSSAL LENNI; (A vezetők vonzzák az embereket!)
Amit látnak az emberek, az meghatározza a vonzást, vagy taszítást. Mosoly, megnyerő megjelenés fontos.

2. A VEZETŐK KÖZÖSSÉGET ÉPÍTENEK.
Azok a barátságok, amelyek pl. a csapatjátékoknál alakulnak ki, gyakran egy életen át tartanak, és a sport egyik legnagyobb vívmányának számítanak.

3.AZOK a VEZETŐK, AKIK VONZANAK MÁSOKAT, ÖNBIZALOMMAL RENDELKEZNEK!
(Az emberek alapvetően bizonytalanok!)
A vezetőnek tudnia kell, hogy tudja, és képesnek kell lennie minden kétséget kizáróan tudatni másokkal, hogy tudja a választ.

4.A VEZETŐ LELKESIT! (Ami vonzó bennük az, az, hogy szórakoztatni akarnak!)
„Szórakoztatni akarok. A szórakozás élvezetet szül, az élvezet részvételre késztet, a részvétel felkelti a figyelmet, a figyelem kibővíti a tudatosságot, a tudatosság fejleszti az éleslátást, az éleslátás tudást szül, a tudás elősegíti a tetteket, és a tettek eredményeket vonzanak.”
Hogyan élik le az életüket azok, akik az unalmat választják?

5.A VEZETŐK AZÉRT VONZÓAK, MERT MEGVAN az a KÉPESSÉGÜK, hogy MÁSOKAT BÁTORITSANAK, ÉLETBEN TARTJÁK a REMÉNYT. („Dicsekedj kevesebbet… Dicsérj többet!”)
„Sohasem láttam embert, aki igazán jó munkát végzett volna, hacsak nem ösztönözte bátorítás, lelkesedés és azok elismerése, akiknek dolgozik.”(Charles Schwab)

6.AZ EMBEREK JELENTÉKENY DOLGOKAT AKARNAK MAGUK KÖRÜL.
„A történelem kiemelkedő személyiségei nem attól lettek kiemelkedők, hogy mit szereztek meg, hanem, hogy mire áldozták életüket.”(John C. Maxwell)

7.A VEZETŐK KAPCSOLATTARTÓ KÉPESSÉGGEL RENDELKEZNEK. (Melegséget sugároznak.) A tízméteres szabály: „Ha tízméteres kapcsolatba kerülsz egy ügyféllel, mosolyogj, és köszönj.”(Wal Mart)

8.A VEZETŐK REMÉNYT NYÚJTANAK. „A remény minden változás alapja.” (John Maxwell)
„Nincs remény, nincs tett.”(Peter Levi)

9.A VEZETŐK KÉPESEK JÖVŐKÉPET MUTATNI! Az elégedetlenséget és az elbátortalanodást nem a dolgok hiánya, hanem az előrelátás hiánya okozza.”

10.A VEZETŐK KARIZMATIKUS SZEMÉLYISÉGEK
„Az a gyönyörű képesség, amellyel másokat arra késztetünk, hogy véleményünket elfogadják és képviseljék, az egész csoport szintjét emeli.” (Fortune Magazin ’96.01.15.)

 Mennyire vonzom az embereket?


1.Vonzó megjelenés.                                                          1    2    3    4    5
2.Közösség – Ahova az emberek tartoznak.                           1    2    3    4    5
3. Bizalom – Az emberek biztonságban érzik magukat velem.  1    2    3    4    5
4.Lelkesedés – Jó velem lenni.                                             1    2    3    4    5
5.Bátorítás – Másokat is arra késztetek, érezzék jól magukat.  1    2    3    4    5
6.Jelentőség – Értéket adok át a többieknek.                         1    2    3    4    5
7.Kapcsolattartó képességek.                                               1    2    3    4    5
8.Remény – Reményt adok másoknak.                                  1    2    3    4    5
9. Előrelátás – Az emberek látják,érdemes a csapathoz csatlak.1    2    3    4    5
10.Karizma – Az emberek vonzódnak hozzám.                        1    2    3    4    5

B.

-A VEZETŐK BÍZNAK AZ EMBEREKBEN

Lou Holtz rögbiedző motivációs filmje:

Tedd azt, amit jónak gondolsz, tégy meg mindent, bánj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled bánjanak, mert három kérdést tesznek fel neked.”
Egy: bízhatok benned?
Kettő: hiszel benne?
És három: mint ember, érdekellek?

Amit az emberekről hiszek:

1.   A legtöbb ember nem hisz saját magában.
Nem az tart vissza, ami vagy, hanem, az, ami nem vagy.
A pszichológusok azt mondják,ha megkérnek hogy írd le az erősségeidet, akkor négyet, vagy legfeljebb ötöt fogsz leírni. Ha a gyengeségeidet kell leírnod, akkor a lista kétszer – háromszor olyan hosszú lesz.

2.   A legtöbb emberben kevesen hisznek (vagy senki nem hisz bennük.)
„A börtönlakók több, mint kilencven százalékának azt mondták gyermekkorában, hogy börtönben fogja végezni.”

3.   A legtöbb ember felismeri, ha hisz benne valaki.
Lépj előbbre úgy, hogy végiggondolod a lehetőségeket.
Sok vezetőnek az a célja, hogy magasabbra értékeltesse magát az emberek által.
A jó vezető célja az, hogy az emberek magasabbra értékeljék magukat.
4.    A legtöbb ember minden tőle telhetőt megtesz, hogy elnyerje, a vezető beléje vetett hitét.
A vezetők hisznek az emberekben. „Hiszek benned.”  Ha valaki ezt mondja, és testbeszédével ugyanezt is kommunikálja, óriási változást hoz az életünkben.
Ha valaki tényleg hisz bennünk, és ezt megérezzük, ez teljesen új szintre visz bennünket.

C.

A VEZETŐK KAPCSOLATOKAT ÉPÍTENEK (Csatlakoznak az emberekhez.)

KEZDEMÉNYEZNEK! A vezetők csatlakoznak az emberekhez. Olyanok, mint a mozdony, visszatolatnak a vagonokhoz, (emberekhez) és magukhoz kapcsolják őket. Ez mindig a vezető felelőssége, sohasem a követőé! Vannak mozdonyszerű vezetők, akik visszatolatnak, és összeütköznek az emberekkel. (Hát ez elég gázos, nemde?)
Vannak vezetők, akik nincsenek kapcsolatban a beosztottaikkal, és nincsenek kapcsolatban az ügyfeleikkel sem. És vannak vezetők, akik sohasem tanulják meg, hogyan kell kapcsolatba kerülni.

 KAPCSOLATTARTÓ KÉPESSÉGÜK AZOKNAK VAN, AKIK MELEGSÉGET SUGÁROZNAK.   A VEZETŐK KAPCSOLATOKAT ÉPITENEK!  Három különböző része van a csatlakozási folyamatnak. Addig meg sem próbálják vezetni az embereket, amíg nem építettek ki 3 irányú kapcsolatot. (1. Önmagukkal, 2. A feladattal, 3. És legutoljára másokkal, ha az első kettő kapcsolatot ezt megelőzően már kiépítették!) Három vonalas kapcsolat kell. Cél + kapcsolat + partnerség=magas produktivitás.


John Maxwell elmond egy példát a saját életéből, abból az időszakból, amikor kezdő lelkész volt: Amikor odakerült a gyülekezethez, amelynek huszonévesen vezető lelkésze lett, tudta, hogy addig nem lehet eredményt elérni, amíg nincs kapcsolata az emberekkel. Ezért az első évben meg sem próbált eredményt elérni. Az első évben kapcsolatot teremtett.
Kapcsolat önmagunkkal:
„Addig nem vezethetünk másokat, amíg magunkat nem tudjuk vezetni.” Harry Truman
Van egy mondás a jellemről. Ez az, az alapkő, amelyre építkeznünk kell, ha tiszteletet akarunk kivívni magunknak. Ugyanúgy, ahogy egy épület sem lehet meg gyenge alapzaton, tartós tiszteletet sem lehet építeni gyenge jellemre. Jellem nélkül minden erőfeszítés arra, hogy méltóságra tegyünk szert, felesleges, és minden bizonnyal csalódást okoz.

Kapcsolat másokkal
Nagy tévedés, amit sok vezető hisz, hogy a kapcsolatkeresés a követő felelőssége, amikor igazából a vezetőé.

Hogyan teremtsünk kapcsolatot


A kapcsolatteremtésről az egyik leghitelesebb klasszikus irodalmi műből idéznék:

Akkor jelent meg a róka.
- Jó napot! - mondta a róka.
- Jó napot! - felelte udvariasan a kis herceg. Megfordult, de nem látott senkit.
- Itt vagyok az almafa alatt - mondta a hang.
- Ki vagy? - kérdezte a kis herceg. - Csinosnak csinos vagy...
- Én vagyok a róka - mondta a róka.
- Gyere, játsszál velem - javasolta a kis herceg. - Olyan szomorú vagyok...
- Nem játszhatom veled - mondta a róka. - Nem vagyok megszelídítve.
- Ó, bocsánat! - mondta a kis herceg. Némi tűnődés után azonban hozzátette: - Mit jelent az, hogy "megszelídíteni"?
- Te nem vagy idevalósi - mondta a róka. - Mit keresel?
- Az embereket keresem - mondta a kis herceg. - Mit jelent az, hogy "megszelídíteni"?
- Az embereknek - mondta a róka - puskájuk van, és vadásznak. Mondhatom, nagyon kellemetlen! Azonfölül tyúkot is tenyésztenek. Ez minden érdekességük.Tyúkokat keresel?
- Nem - mondta a kis herceg. - Barátokat keresek. Mit jelent az, hogy "megszelídíteni"?
- Olyasmi, amit nagyon is elfelejtettek - mondta a róka. - Azt jelenti: kapcsolatokat teremteni.
- Kapcsolatokat teremteni?
- Úgy bizony - mondta a róka. - Te pillanatnyilag nem vagy számomra más, mint egy ugyanolyan kisfiú, mint a többi száz- meg százezer. És szükségem sincs rád. Ahogyan neked sincs énrám. Számodra én is csak ugyanolyan róka vagyok, mint a többi száz- meg százezer. De ha megszelídítesz, szükségünk lesz egymásra. Egyetlen leszel számomra a világon. És én is egyetlen leszek a te számodra...
- Kezdem érteni - mondta a kis herceg. - Van egy virág... az, azt hiszem, megszelídített engem...
- Lehet - mondta a róka. - Annyi minden megesik a Földön...
- Ó, ez nem a Földön volt - mondta a kis herceg.
A róka egyszeriben csupa kíváncsiság lett.
- Egy másik bolygón?
- Igen.
- Vannak azon a bolygón vadászok?
- Nincsenek.
- Lám, ez érdekes. Hát tyúkok?
- Nincsenek.
- Semmi sem tökéletes - sóhajtott a róka. De aztán visszatért a gondolatára: - Nekem bizony egyhangú az életem. Én tyúkokra vadászom, az emberek meg énrám vadásznak. Egyik tyúk olyan, mint a másik; és egyik ember is olyan, mint a másik. Így aztán meglehetősen unatkozom. De ha megszelídítesz, megfényesednék tőle az életem. Lépések neszét hallanám, amely az összes többi lépés neszétől különböznék. A többi lépés arra késztet, hogy a föld alá bújjak. A tiéd, mint valami muzsika, előcsalna a lyukamból. Aztán nézd csak! Látod ott azt a búzatáblát? Én nem eszem kenyeret. Nincs a búzára semmi szükségem. Nekem egy búzatábláról nem jut eszembe semmi. Tudod, milyen szomorú ez? De neked olyan szép aranyhajad van. Ha megszelídítesz, milyen nagyszerű lenne! Akkor az aranyos búzáról rád gondolhatnék. És hogy szeretném a búzában a szél susogását...
A róka elhallgatott, és sokáig nézte a kis herceget.
- Légy szíves, szelídíts meg! - mondta.
- Kész örömest - mondta a kis herceg -, de nem nagyon érek rá. Barátokat kell találnom, és annyi mindent meg kell ismernem!
- Az ember csak azt ismeri meg igazán, amit megszelídít - mondta a róka. - Az emberek nem érnek rá, hogy bármit is megismerjenek. Csupa kész holmit vásárolnak a kereskedőknél. De mivel barátkereskedők nem léteznek, az embereknek nincsenek is barátaik. Ha azt akarod, hogy barátod legyen, szelídíts meg engem.
- Jó, jó, de hogyan? - kérdezte a kis herceg.
- Sok-sok türelem kell hozzá - felelte a róka. - Először leülsz szép, tisztes távolba tőlem, úgy, ott a fűben. Én majd a szemem sarkából nézlek, te pedig nem szólsz semmit. A beszéd csak félreértések forrása. De minden áldott nap egy kicsit közelebb ülhetsz...
Másnap visszajött a kis herceg.
- Jobb lett volna, ha ugyanabban az időben jössz - mondta a róka. - Ha például délután négykor érkezel majd, én már háromkor elkezdek örülni. Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor már tele leszek izgalommal és aggodalommal; fölfedezem, milyen drága kincs a boldogság. De ha csak úgy, akármikor jössz, sosem fogom tudni, hány órára öltöztessem díszbe a szívemet... Szükség van bizonyos szertartásokra is.
- Mi az, hogy szertartás? - kérdezte a kis herceg.
- Az is olyasvalami, amit alaposan elfelejtettek - mondta a róka. - Attól lesz az egyik nap más, mint a másik, az egyik óra különböző a másiktól. Az én vadászaimnak is megvan például a maguk szertartása. Eszerint minden csütörtökön elmennek táncolni a falubeli lányokkal. Ezért aztán a csütörtök csodálatos nap! Olyankor egészen a szőlőig elsétálok. Ha a vadászok csak úgy akármikor táncolnának, minden nap egyforma lenne, és nekem egyáltalán nem lenne vakációm.
Így aztán a kis herceg megszelídítette a rókát. S amikor közeledett a búcsú órája:
- Ó! - mondta a róka. - Sírnom kell majd.
- Te vagy a hibás - mondta a kis herceg. - Én igazán nem akartam neked semmi rosszat. Te erősködtél, hogy szelídítselek meg.
- Igaz, igaz - mondta a róka.
- Mégis sírni fogsz! - mondta a kis herceg.
- Igaz, igaz - mondta a róka.
- Akkor semmit sem nyertél az egésszel.
- De nyertem - mondta a róka. - A búza színe miatt. - Majd hozzáfűzte: - Nézd meg újra a rózsákat. Meg fogod érteni, hogy a tiéd az egyetlen a világon. Aztán gyere vissza elbúcsúzni, s akkor majd ajándékul elárulok neked egy titkot.
A kis herceg elment, hogy újra megnézze a rózsákat.
- Egyáltalán nem vagytok hasonlók a rózsámhoz - mondta nekik. - Ti még nem vagytok semmi. Nem szelídített meg benneteket senki, és ti sem szelídítettetek meg senkit. Olyanok vagytok, mint a rókám volt. Ugyanolyan közönséges róka volt, mint a többi száz- meg százezer. De én a barátommá tettem, és most már egyetlen az egész világon.
A rózsák csak feszengtek, ő pedig folytatta:
- Szépek vagytok, de üresek. Nem lehet meghalni értetek. Persze egy akármilyen járókelő az én rózsámra is azt mondhatná, hogy ugyanolyan, mint ti. Holott az az igazság, hogy ő egymaga többet ér, mint ti valamennyien, mert ő az, akit öntözgettem. Mert ő az, akire burát tettem. Mert ő az, akit szélfogó mögött óvtam. Mert róla öldöstem le a hernyókat (kivéve azt a kettőt-hármat, a lepkék miatt). Mert őt hallottam panaszkodni meg dicsekedni, sőt néha hallgatni is. Mert ő az én rózsám.
Azzal visszament a rókához.
- Isten veled - mondta.
- Isten veled - mondta a róka. - Tessék, itt a titkom. Nagyon egyszerű: jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.
- Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan - ismételte a kis herceg, hogy jól az emlékezetébe vésse.
- Az idő, amit a rózsádra vesztegettél: az teszi olyan fontossá a rózsádat.
- Az idő, amit a rózsámra vesztegettem... - ismételte a kis herceg, hogy jól az emlékezetébe vésse.
- Az emberek elfelejtették ezt az igazságot - mondta a róka. - Neked azonban nem szabad elfelejtened. Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél. Felelős vagy a rózsádért...
- Felelős vagyok a rózsámért - ismételte a kis herceg, hogy jól az emlékezetébe vésse.


1.A VEZETŐK ÉRTÉKELIK AZ EMBEREKET

2.VÁLTOZTASSUK MEG GONDOLKODÓK

3.KERESIK, MI A KÖZÖS BENNÜNK.
A 101%-os elv: Találjuk meg előbb azt az 1%-ot, amivel egyetértünk, és adjuk hozzá erőfeszítésünk 100%-át.
Konfliktuskezelés: először arra koncentráljunk, amiben egyetértünk.

4.MEGÉRTIK, és FELFEDEZIK AZ EMBEREK KÜLÖNBÖZŐ VÉRMÉRSÉKLETÉT (szangvinikus, kolerikus, melankolikus, flegmatikus, valamint extrovertált, és introvertált)
Viselkedésünk nagy része nem jó, vagy rossz, ez perspektíva kérdése. Amit látunk, az nem azon alapul, ami történik, hanem, hogy milyenek vagyunk. Amit az emberek hallanak, az a látásmódjukon alapszik.
A kolerikushoz erővel kapcsolódom.
A melankolikushoz óvatosan közelítek.
A flegmatikushoz magabiztosan kapcsolódom.
A szangvinikushoz lelkesedéssel kapcsolódom.

Vagyis minden személyiségtípushoz másként tudok hitelesen kapcsolódni. 

 5.FEDEZZÜK FEL az EMBEREK ADOTTSÁGAIT és KÉPESSÉGEIT.

A félreértések 90%-a a megértés hiányából fakad.

6.BÁNJUNK MAGUNKKAL MÁSHOGY, MINT MÁSOKKAL.

-MAGUNKKAL SZEMBEN HASZNÁLJUK A FEJÜNKET
- MÁSOKKAL SZEMBEN HASZNÁLJUK A SZÍVÜNKET.
KINEK A NÉZŐPONTJA?
Ha másnak sokáig tart valami, az lassú, ha nekem, az alaposság.
Ha más nem csinálja meg, az lusta, ha én nem csinálom meg, elfoglalt vagyok.
Ha más olyat tesz, amit nem mondtak neki, túllépi a hatáskörét, amikor én, azt mondom, kezdeményezés.
Ha más nem tart be egy udvariassági szabályt, az durva, ha én hágok át egyet – kettőt, eredeti vagyok.
Ha más elismerést kap, az kivételezés, ha én, az a jó munka jutalma.
7. TALÁLJUK MEG a KULCSOT AZ EMBEREK ÉLETÉHEZ!
 Mindenkihez létezik egy kulcs. Ha egyszer megvan, használjuk tisztességesen. Használjuk arra, hogy segítsünk, ne arra, hogy ártsunk. Fordítsuk az ő hasznukra, ne a sajátunkra! Csak akkor fordítsuk saját hasznunkra, ha engedélyt kapunk rá.

 HASZNÁLJUK az Ő ÉRDEKÜKBEN AZT az ERŐT, AMELY VEZETŐKÉNT a RENDELKEZÉSÜNKRE ÁLL!

8.ÁLLJUNK AZ EMBEREK MELLETT a NEHÉZ IDŐKBEN.
„Az a vezető, aki kapcsolatban van az emberekkel a nehéz időkben, örökre kapcsolatban marad velük.”

9. NE HIGGYÜNK FELTÉTEL NÉLKÜL MÁSOKNAK
Meg lehet vásárolni az emberek idejét, még akár az ottlétét is, de nem lehet lelkesedést, lojalitást…, szívek, fejek vagy lelkek elkötelezettségét megvásárolni.

NEM LEHET MEGVÁSÁROLNI AZ EMBEREK SZIVÉT és LOJALITÁSÁT!  KI KELL ÉRDEMELNÜNK ŐKET!
Mindig építsük a kapcsolatot! A kapcsolatokhoz erőfeszítés szükséges. A vezető ad, a vezető a kezdeményező.

-A VEZETÉS SZINTJEI: 
1. A kinevezett vezető,
2. Akinek vannak követői.  
3. Akiket olyan vezetők követnek, kiknek vannak követői. 
4. Akiket olyan vezetők követnek, akik vezetőket képeznek 
5. Olyan VEZETŐ, akit olyan vezetők követnek, akiket a VEZETŐ abban a reményben képez, hogy egyszer majd őt is meghaladják.


Szerkesztés alatt! 



II. A "szelíd galambok" 



A teraszunkon egy kb. 2 m3 – es galambketrec áll 6 galambbal. Korábban 8 – an voltak, de ketten közülük az ajtónyitáskor egy óvatlan pillanatban a szabadságot választották. Nem sikerült befognom őket, eltűntek, maradt a többi. Úgy néz ki, hogy 3 hím, és 3 nőstény, tehát egészséges az arány (A galamb monogám.)

Gyönyörű áprilisi délután lévén, kiültem a hintaágyba olvasni. A ketrec közepén áll egy nagy virágcserép, benne virágföld, és egy elszáradt másfél méter magas kóró. A kóró ágaira gyakran repkednek a galambok. Egy pár a kóró tövét választotta fészkelő helyül. A tojó most is ott ült a két tojáson. Mellette a párja. Olvasás közben oda – odalestem, és hamar észrevettem, hogy a galambok között is van hierarchia: a fészkelő pár hímje, valahányszor egy másik galamb az etetőhöz repült, gyorsan odaugrott, és elűzte onnan. Egyfolytában csendőrködött, sőt nemcsak elüldözte a többit, hanem volt közülük egy, amelyet üldözött, csípte, és a szárnyával csapkodta, az pedig menekült. Már félig kopasz volt a szerencsétlen, és nagyon sovány. Ezen nagyon felháborodván, nemes igazságérzettől vezérelve egy vékony pálcával a rácson keresztül többször alaposan eltángáltam a csendőrködő hímet, de a helyzet semmit nem változott. Ekkor kinyitottam a ketrec ajtaját, elkaptam az agresszív madarat, a markomba fogtam, többször a számhoz emeltem, mintha be akarnám kapni. A párja mindezt végignézte, és rendületlenül ült a két tojáson.

Visszatettem a madarat, leült a párja mellé a cserépre. Egy másik hím, legnagyobb megdöbbenésemre, nekiesett, és a csőrével elkezdte ütni, ez pedig hagyta magát. Megint beavatkoztam a pálcával, és eltángáltam ezt az agresszív hímet is. Éreztem a sikertelen hatalomátvétel miatti értetlenséget a madaraknál. És hirtelen rájöttem: a harc a korlátozott élelemforrás feletti korlátlan ellenőrzésért folyt. A madarak tudatában a kihelyezett kevés élelem, a „fogytán az élelem, harcolni kell érte” parancsot aktiválta. A hierarchiában kiharcolt első hely az élelem feletti korlátlan ellenőrzést, vagyis az életben maradást garantálta a madaraknak.

Amint világosság gyúlt az agyamban, betettem még egy teli etetőt, és a magokat több helyen szétszórtam. A harc a madarak között azonnal megszűnt, mindegyik megnyugodott. Az agresszivitásnak nyoma sem maradt.
Az eset tanulsága nyilvánvaló. A madarak is – és többnyire az ember is – belső látásuk eredményeképpen a hiányt látják. Amikor bárki a hiányt látja, kitör a harc a források feletti ellenőrzésért. A harc az agresszív fél megrendszabályozásával nem szüntethető meg, mert félreértik. Újabb agresszív trónkövetelő jön, és megpróbálja átvenni a hatalmat. Ha őt is megrendszabályozzuk, értetlenség vesz erőt a szervezeten.

A hiány látását kell megszüntetni. Helyettesíteni kell a bőség látásával.

A madaraknál ez több etető kihelyezésével megoldható. Az embernél megvan a beszéd, a félreérthető kommunikáció plusz lehetősége. Az embernél ez megadja a következő lehetőséget:

„Együtt sírunk, együtt nevetünk, együtt álmodunk.”


 III.Mókusszellem, hódmódszer, a lúd ajándéka. Hajrá!

Minden emberi tevékenységre érvényes általános vezetési alapelvek szemléletes, átlag feletti, maradandó bevésődésének megfogalmazása.

Vigyázat: Nehéz úgy játszani a játékot, hogy nem ismerjük a szabályokat!
(AVAGY: Néha az „ÉN”-ed, néha a „szponzor”, és leggyakrabban mindkettő a legnagyobb akadálya a sikerednek. Mert minden másolódik, legtöbbször tudatalatti szinten.)

 (Egy indián, Andrew Charles Longclaw (1940-1994) tanítása arról, mit is tanulhatunk az állatoktól. Ken Blanchard - Sheldon Bowles, és Peggy Sinclair nyomán.)
„Amikor a tanítvány készen áll, megjelenik a tanár”

1.Mókusszellem: Az értelmes munka.

A deszkaetető egy fatönk tetején volt. A mókusok előrajzottak az erdőből, átvágtak a gyepen és felpattantak az etetőre. Teligyömöszölték a pofazacskójukat napraforgómaggal, aztán, uzsgyi! – iszkoltak vissza a sűrűbe. Elkezdte mérni az időt, és megállapította, hogy átlagosan 3 perc és ötven másodperc alatt tesznek meg egy menetet. Az durván tizenhat menet óránként. Az etető úgy volt felszerelve, hogy az utánpótlás automatikusan érkezett egy csövön át a fölötte elhelyezett, maggal megtöltött edényből.

A kérdés: Miért dolgoznak serényen a mókusok? Mert keményen motiváltak abban, hogyha nem halmoznak fel elég élelmet, akkor nem vészelik át a telet.

A mókusszellem Isten erdei tervét teljesíti be.

A mókusok keményen dolgoznak, mert értelmét látják a munkájuknak. Ez az embereknél is hat.

Az értelmes, több mint fontos, de a fontossal kezdődik. Hogyan lehet valami a fontosnál is fontosabb? Az értelmes nem azt jelenti, hogy fontosabb a fontosnál. Csupán nagyobb területet fed le. Három tanulsága van: Először: hogy a munka fontosnak tekintendő. Másodszor, hogy jól megértett és közös célhoz kell vezetnie. Harmadszor pedig azt, hogy valamiféle értékrendnek kell vezérelnie minden tervet, döntést és cselekvést. Ez a három együttvéve értelmes munkát eredményez. Röviden, ez a mókusszellem. Mint mondottam azonban, minden a fontossággal kezdődik. Ha azt akarod, hogy az emberek hajrázzanak, mókusszellemben dolgozzanak, akkor először is meg kell értetni velük, miért van szükség rájuk. Miért válik munkájuktól jobbá a világ. Az embereknek meg kell érteniük, hogyan járulhatnak hozzá az emberiség boldogulásához, miként hagyhatnak nyomot saját erdei ösvényükön.

Minden a megértésen múlik, nem pedig magán a munkán. Szinte bármilyen munkát megnevezhetünk, mind fontos, mind jobbá teszi a világot. Tényleg mindenkire szükség van, csak az emberek nem fogják fel, hogyan illenek az összképbe. Meg kell tanulnunk észrevenni, hogy miképpen segített másoknak, amit csináltunk. Mindenki fontos alkotóeleme egy olyan láncnak, amely örömet és tartalmat ad más emberek életének. Milyen csodálatos áldás egy másik emberi lénynek adni! Szinte bármely munka társadalmi értékkel bír.
Mihelyt az emberek elkezdik világosan látni munkájukat, nagy dolgok történnek. Valójában a legnagyobb hatású emberi érzések egyikéről beszélünk, amely egy sorban áll a szeretettel és a gyűlölettel. Ez pedig az önbecsülés. Annak, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, az, az egyik legbiztosabb módja, ha megértjük, miként illeszkedik munkánk az összképbe. Ha egyetértésben élünk önmagunkkal, az bizony a hajrázás kiindulópontja.

Kétféle cél szükséges:
-          Egyrészt eredménycél, azaz annak meghatározása, amit el akarunk érni – legyen az munkadarab előállítása, kiszerelése, vagy leszállítása, valaminek az értékesítése, vagy bármi egyéb.
-          Másrészt értékcél, azaz annak meghatározása, milyen hatást akarunk tenni csapatunk tagjaira, vásárlóinkra, beszállítóinkra, vagy a lakosságra.
A célok mérföldkövek a jövő terepén, jelenlegi tartózkodási helyünk, és az elérni kívánt pont között. Hatékonyan összpontosítják figyelmünket.
Honnét származik ez az értékrend? A csapattól, vagy a vezetéstől?
Mindkettőtől, de az értékrend inkább a vezetés hatáskörébe tartozik, mint a cél kitűzése. A célok között néhány sorsdöntő akad. Az értékrend szőröstül – bőröstül az. A cél lehet alku tárgya, engedhetünk belőle. Nem is mindig az egyenes út a legrövidebb. Az értékrendnél azonban nem létezik más, csak az egyenes út. A vezetőnek ragaszkodnia kell ahhoz, hogy mindenki az egyenes utat kövesse.

A hajrázó szervezetben az értékrend az igazi főnök. Viselkedésünket irányítja, nem pedig arra való, hogy másokat terelgessünk vele. A vezető nem csendőr. Ugyanakkor azonban biztosítanunk kell a szervezet belső egységét, vagyis, hogy mindenki ugyanabból a „zsoltároskönyvből” énekeljen. Az értékrendünket sem erőltethetjük rá másokra inkább, mint a célokat, de a hozzájuk való alkalmazkodást már igen. Aki nem tiszteli az értékrendünket, menjen máshova dolgozni! nem tartóztatunk senkit, aki nem a mi eredménycéljainkért dolgozik. Akkor hát miért tartóztatnánk azt, aki az értékrendünket nem becsüli?

Mókusszellem (Összefoglalás.)

ÉRTELMES MUNKA
1.     Tudjuk, hogy jobbá tesszük a világot.
- A megértésen múlik, nem pedig magán a munkán.
- Nem az elvégzett egységek számítanak, hanem az, hogy miképpen segít másoknak, amit csinálunk.
- Eredmény: önbecsülés – olyan érzés, amely erejét tekintve egy sorban áll a szeretettel és a gyűlölettel.
2. Mindenki a közös célért dolgozik.
- A célt nem elég kihirdetni, magunkévá kell tenni. Támogatást akkor kapunk, ha bizalmat ébresztünk, és a csapat tagjait helyezzük előtérbe.
- A sorsdöntő célokat a vezetők tűzik ki, a többit a csapat. (Az emberek azt támogatják leginkább, aminek a megteremtésében segédkeztek.)
- A célok mérföldkövek a jövő terepén jelenlegi tartózkodási helyünk és az elérni kívánt pont között. Hatékonyan összpontosítják figyelmünket.
3. Az értékrend vezérel minden tervet, döntést és cselekvést.
- A cél a jövő része, az értékrend a máé. A célt kitűzik, az értékrendet megélik. A célok változnak, az értékrend szikla, amelyre építkezünk. A cél mozgásba lendíti a az embereket, az értékrend pedig szinten tartja az erőfeszítéseket.
- Az értékrend csak akkor nyer valós tartalmat, ha bizonyságot adunk róla saját cselekedeteinkkel, és azzal, ahogy ragaszkodunk hozzá, hogy mások is eszerint járjanak el.
- A hajrázó szervezetben az értékrend az igazi főnök.


2.Hódmódszer: Kézben tartott törekvés

Az eső teljesen megtöltötte a medret, a víz elöntötte a parti fák tövét, helyenként elmosta a csapást. A túloldalon egy terebélyes fa volt, 3m magasságban egy állással, melyre hevenyészett létra tette lehetővé a feljutást. A magasból tökéletes kilátás nyílt egy fatörzsekből, gallyakból, sárból készült hódgátra, amelyet megrongált a heves esőzés. A víz átbukott egy négy – öt méteres szakaszon, amelyről lesodródott a felső félméteres réteg, de itt - ott már új faágakat erősítettek hozzá.

Víztől csillogó barna bundás fej tört elő a tó tükréből, s mögötte árulkodóan fodrozódott a felszín, ahogy a hód megindult előre. Három másik fej is előbukkant. A hódok fáradhatatlanul szorgoskodtak, akárcsak korábban a mókusok. (A mókusszellem hajrázáshoz vezet, ha hódmódszerrel társul.) Szerencsére a megáradt víz sok fát könnyen elérhetővé tett. Ezeket körberágták, kidöntötték – miközben meglehetősen nagy zajt csaptak – majd a kijavítandó gátszakaszhoz úsztatták. Egy ágat a foguk közé kaptak, majd lebuktak, vagy fölhúzták a rönköt, hogy alkalmas helyen a torlaszba ékeljék. Az áramlat egyszer – kétszer elragadott és tovasodort egy nehezen megszerzett fatörzset, de a hódok bizony már hozzáedződtek ehhez a kellemetlenséghez, mert habozás nélkül utánpótlásért indultak. A hódmódszer választ adott arra a kérdésre, hogy ki parancsol itt? Valamiféle főnök? Nem lehetett érzékelni, hogy melyik állat a vezér. Félórányi szemlélődés után sem lettem okosabb. Rejtély maradt, hogy pontosan milyen rendszerben dolgoznak. Amint azt hittem, hogy világos az összefüggés, tüstént változott a felállás.

- Sajnálom, adtam fel végül, fogalmam sincs. Nem úgy látom, mintha bármelyikük is irányítana.
- Ha pedig senki sem irányít, akkor honnan tudják mindannyian, hogy mi a következő teendő, és hogyan kell végrehajtani?
- Azt hiszem, saját maguktól – kockáztattam meg.
- Eltalálta!
Hódmódszer = Kézben tartott törekvés.
- Mindegyik hód jórészt saját kezében tartja a sorsát. Maguk határozzák el, hogyan végezzék el a munkát. Önálló vállalkozóként ténykednek.
- Ha mindenkiben mókusszellem buzog, de a vezetés a saját elképzeléseit erőlteti a dolgozókra, a szervezet nem fog hajrázni. A vezetés valószínűleg nem olyan megoldást választ, amely a dolgozóknak tetszene, amazok pedig nem fognak jó teljesítményt nyújtani. ráadásul az ő megoldásuk feltehetően jobb lenne. Sokkal jobb. 

Semmi sem folytja el gyorsabban a hajrázást, mint a szűk látókörű, netán rosszindulatú vezetés, amely megtépázza a dolgozók önbecsülését, és körömszakadtáig ragaszkodik a saját megoldásaihoz. A hódok nem attól művelnek építészeti csodákat, hogy egy másik hód parancsolgat nekik. Mindegyikük maga határozza meg, hogy hogyan javítja a gátat. Ha épp kisebb ágakat hoznak oda, azt is megtehetik. Saját belátásuk szerint ténykednek. Fontos megértenünk, hogy ezek a hódok azért cselekszenek egy bizonyos dolgot, mert úgy döntöttek. Nem pedig azért, mert utasítást kaptak rá. A hódmódszer azt jelenti, hogy a csapat tagjainak a feladata és a felelőssége eldönteni, hogy miképpen törekszenek a cél felé. A kellő munkát a kellő módon végzik.
- Akkor hát mi a vezetés feladata?
- Bármely igazi vezető feladata: beosztottai tudtára adni, hogy mi az értelme a munkájuknak: Meghatározza a követendő irányt. Gondoskodik arról, hogy a csapat magáévá tegye a célt. Segít kialakítani az értékrendet. Előteremti a szükséges erőforrásokat. Ügyel a szabályzókra. Biztosítja a szervezet működéséhez szükséges külső – belső támogatást. Szem előtt tartja a megcélzott jövőt, hogy elhárítsa az akadályokat, és készen áll az iránymódosításra. Ami a csapatot illeti, hagyja, hogy azok dolgozzanak, akik valóban elvégzik a munkát.
- A vezetőnek az a dolga, hogy tudja, hogy merre tart a szervezet. A csapat tagjaié pedig az, hogy elvégezzék az odajutáshoz szükséges munkát. Az alapvető célok és értékek meghatározásával kijelöli a játékteret, és megadja a játékszabályokat. Eldönti, hogy ki milyen poszton játszik. Ez után elhagyja a pályát, és engedi, hogy a játékosok vezessék a labdát. A célok és értékek afféle partjelzők. A játékosoknak tudniuk kell, hogy amíg betartják a szabályokat, a kiszabott határokon belül bármerre mehetnek. És azt is tudniuk kell, hogy amíg a labda, játékban van, az edző a pályán kívül tartózkodik. Ha irányítást akar adni az emberei kezébe, akkor szabadságot is kell kapniuk, hogy éljenek vele, és a szabadság abból fakad, ha pontosan tudják, hogy mekkora a mozgásterük. Tudják, hogy meddig mehetnek el anélkül, hogy térfélen kívül kerülnének, de emellett azzal is tisztában vannak, hogy a szponzor nem fog beavatkozni, nem ragadja magához az irányítást.
- Amikor megmondja az embereinek, hogy meddig mehetnek el, akkor a szponzor valójában azt jelzi, hogy ő meddig fog elmenni. A nagy szellem képet alkotott a hódok elméjében arról, hogy milyen a tökéletes gát, adott nekik egy patakot, és néhány fát, azután rájuk bízta a többit.
- Nem lesz ebből zűrzavar?
- Az ember sokkal jobban kommunikál, és céljai elérése érdekében sokkal jobban együttműködik, mint a többi faj egyedei. A szponzor dolga nehéz. Kemény dolog főnökösködés nélkül vezetni. De a csapat tagjainak még nehezebb. Bár a legtöbben a több önállóságot akarják, és idővel reagálnak is, de a változás keserves dolog. A mostani helyzet talán nem tetszik nekik, de tudják, hogy miképpen boldoguljanak benne. A régi, megszokott problémák kényelmesebbek, mint az újak, ismeretlenek.

A hódmódszer: Isten hódtervét teljesíti be.

A mókusszellem és a hódmódszer:
- Az előbbi a társadalom, míg az utóbbi az egyén szükségleteit elégíti ki. A hódmódszer az egyénnek a szervezethez való viszonyát írja le. Mihelyt tudjuk ezt, világossá válik a dolog másik oldala, a szervezetnek az egyénhez való viszonya is.
-  Azaz?
- Hogyan bánnak egymással a hódok?
- Elég rendesen. Nem láttam, hogy marakodnának, mint a mókusok. A mókusok viselkedéséből ítélve azt hinné az ember, hogy nincs elég mag valamennyiüknek.
- A főnökösködő főnöknél csak az rosszabb, ha mindenki főnökségre tör.
– És mit látok még? Beleártják magukat egymás munkájába a hódok?
- Nem. Ha az egyik elhelyez egy ágat, a többiek nem bántják.
- Újabb helyes megfigyelés. A hódok tiszteletben tartják egymást. Elveszítenénk az irányítást, ha bármit csinálunk, azt valaki szétzilálná. És a hódok a jó fatörzseket sem rejtik el egymás elől. Mindannyian hozzáférnek a munkavégzéshez szükséges anyaghoz és pontos, teljes, percre kész információval rendelkeznek mindenről. Nincsenek titkaik. A szervezetnek támogatnia kell bennünket, ha saját munkánkat irányítjuk. Ezt jól jegyezzük meg.
Akik valóban irányítanak, azok olyan szervezetben dolgoznak, amely becsüli az egyéniségüket. Tiszteletben tartja, meghallgatja gondolataikat, érzéseiket, igényeiket és álmaikat, és azoknak megfelelően jár el. A hódmódszer mindkét oldalról meghatározta egyén és szervezet kapcsolatát. Egyfelől az egyén irányít, kézben tartja a cél felé törekvést. Másfelől a szervezet lehetővé teszi ezt, erre bíztatja az egyéneket. S ha ez történik, tiszteletben tartják, meghallgatják gondolataikat, érzéseiket, igényeiket és álmaikat, és azoknak megfelelően járnak el. Csak annyi a teendőnk, hogy becsüljük az egyénben az egyéniséget. Ezzel megragadtuk a lényeget.

Ezt úgy is mondhatnánk, hogy ez valójában a vezetés erkölcsi aranyszabálya.

Ezzel ellentétben a régi vezetési alapelv így hangzik: „Akié az arany, az alkotja a szabályt. (A legtöbb főnök és szponzor akkor érzi nyeregben magát, ha legyűrhet másokat.)
- Eddig a hódmódszer két oldaláról beszélgettünk, holott valójában három van. Inkább háromszöghöz, mint éremhez hasonlítanám. A harmadik oldal az, hogy a hódoknak olyan a munkájuk, amelyet képesek elvégezni. Fából és agyagból építenek gátat. Semmire sem jutnánk, ha azt várnánk tőlük, hogy betonfalat emeljenek. A hódmódszer elvégezhető munkát feltételez. Semmire sem jutnának, ha azt várnánk tőlük, hogy betonfalat emeljenek. A hódmódszer elvégezhető munkát feltételez. Olyan munkát kell adni az embereknek, amelyet el tudnak végezni. Nem várhatjuk tőlük, hogy józan mértéken vagy képzettségük szintjén fölül teljesítsenek.
- Ez érthető.
- Kétféle norma érzékelhető. Néha ez a túl nagy elvárás. Néha az ellenkezője. Ez utóbbi a legrosszabb. Ha túl alacsonyra helyezzük a lécet, azzal nem tesszük boldoggá az embereket.  Inkább megsértjük őket.
- Azt hittem, hogy szívesen lógnak.
- Színleg igen, de ne higgye, hogy őszintén így éreznek. Semmi sem ássa alá gyorsabban az önbecsülést, mint az a tudat, hogy élősködünk a rendszeren. Az embereket megalázza, ha tisztességes fizetségért nem kell tisztességesen megdolgozni. Ezt nem könnyen bocsátják meg.
- Érdekes. Emlékszem, apám mondta, hogy jó érzés, ha tisztességgel megfizetheti az adót. Soha, senki mástól nem hallottam még, hogy ez jó érzés, pedig igaz. Mindig büszkévé tett, hogy az adófizetéssel hozzájárulok a köz javához.
- Semmi sem aláz meg jobban, mint ha semmiért kapunk valamit. Ugyanez érvényes arra, ha nem hagyjuk az embereket, hogy képességeik szerinti teljesítménnyel járuljanak hozzá a közös célhoz. Ugyanez a helyzet a készségekkel. Valahányszor olyan munkát várunk az emberektől, amelyre nem képezték ki őket, megakadályozzuk a hajrázást.
- Akkor mi a helyes megoldás? Az arany középút?
- A lényeg az, hogy ne kívánjunk azonnal túl sokat. Ha csupán annyit kérünk az emberektől, amennyit könnyűszerrel teljesíthetnek, az nem biztosítja nekik a jól végzett munka örömét, amely a hajrázáshoz szükséges. Arra kell késztetnünk őket, hogy megerőltessék magukat. Olyan munkát kell adnunk nekik, amely képességeik legjavát követeli, lehetővé teszi, hogy tanuljanak, eddig feltérképezetlen területre lépjenek.

Hódmódszer (Összefoglalás.)

KÉZBEN TARTOTT TÖREKVÉS
1. A játékteret egyértelműen kijelölik.
-A célok és értékek kijelölik a játékteret, és megadják a játékszabályokat.
- A vezető eldönti, ki milyen poszton játszik, azután elhagyja apályát, és engedi, hogy a játékosok vezessék a labdát. Az edző (szponzor) nem kiabál be állandóan, és nem futkos be a pályára!
- Az irányítás szabadsága abból fakad, ha ki - ki pontosan tudja, hogy mekkora a mozgástere.
2. A gondolatokat, érzéseket, igényeket, álmokat meghallgatják, tiszteletben tartják, és azok szerint járnak el.
- Csak akkor irányíthatunk, ha a szervezet többi része támogat bennünket, nem támad minket, nem zilálja szét a munkánkat.
- A vezetés aranyszabálya az, hogy becsüljük az egyénben az egyéniséget.
- A jól értesültség a hatalom ajtónállója. Mindenki szabadon hozzáférést igényel minden adathoz. A menedzsereknek hajlandóknak kell lenniük arra, hogy kiengedjék a kezükből azt az irányítást, amelyet egész eddigi életükben megragadni igyekeztek. Kemény dolog főnökösködés nélkül főnöknek lenni.
3. Lehetséges, de kihívást jelentő feladat.
- A termelési elvárások nem haladhatják meg a képességek és készségek szintjét, de a túl alacsony követelmény megalázó.
- Semmi sem ássa alá gyorsabban az önbecsülést, mint az a tudat, hogy élősködünk a rendszeren, nem pedig hozzájárulunk. Az embereket megalázza, ha nem kell tisztességes fizetségért tisztességesen megdolgozni.
- A hajrázás arra készteti az embereket, hogy megerőltessék magukat, képességeik legjavát követelve, ez lehetővé teszi azt, hogy tanuljanak, és eddig feltérképezetlen területre lépjenek.

3. A lúd adománya

A nád – és gyékényszálak között elbújva szemmel tarthattuk a mű ludakat, amelyek mindegyikét kötélre függesztett, kicsiny súly rögzítette.
- Sokkal több a lúd, mint a mókus, vagy a hód, és a lúd adománya körös – körül mindenütt érzékelhető.
- Most rögtön is?
- De mennyire! A lúd adománya lelkesedést ad a mókusszellemhez, és a hódmódszerhez.
Lelkesedést! A puszta gondolat, hogy lelkesedést biztosíthatok a hajrázáshoz, máris a ludak figyelmes tanulmányozására késztetett. Jókora V alak röppent át a fejünk fölött az előbbinél sokkal alacsonyabban. A ludak bizonyára észrevették csalimadarainkat, mert megfordultak, és ismét elhúztak fölöttünk, mielőtt továbbvonultak.
-Miért nem ereszkedtek le?
A ludak, mintegy tiltakozásul, megfordultak újra felénk. Ezúttal egyenesen leszálltak. Úgy tűnt, nem zavartatják magukat, de mikor testhelyzetet változtattam, megijedtek. Egy szemvillanás alatt szárnyra kaptak, és miközben fölemelkedtek, valamennyien éktelen gágogásba kezdtek. Zajongásuk egy rock koncerttel is felért.
- Micsoda ricsaj!
- Talán lármásak, de fontos mondanivalójuk van a számunkra. Túltesznek a mókusokon és a hódokon.
- Nagyobb a zaj, mint az autópályán, csúcsforgalom idején.
- A lúd adománya. –Ezzel semmit sem tudtam kezdeni. – Nos, mire való ez a gágogás? Kinek gágognak a ludak?
- Tényleg, kinek is gágognak? Egymásnak?
- Úgy van! És miért gágognak?
Eltöprengtem. Úgy véltem, üzeneteket küldözgetnek egymásnak, de most már tudtam, barátom meg fogja kérdezni, hogy miféle üzeneteket. A mókusok makogva pöröltek a világgal. A hódok farkcsapással figyelmeztettek a veszélyre.
A következő tíz percben több lúdcsapat is repült arra. Úgy láttam, míg a mókusok mintha mindennel és mindenkivel csacsognának, ezek a ludak határozottan egymással társalognak. Ráadásul gágogásuk olyan szapora volt, hogy nem lehetett figyelmeztetés, mint a hódok farkcsapása.
A figyelmeztetést valami változás követi, de a ludak viselkedése ugyanolyan maradt. Fülsiketítő gágogással hagyták ott csalimadarainkat, de a leszálláskor éppúgy járt a csőrük.
Azt is észrevettem, hogy a vezérgúnár időről időre lemaradt, és újabb madár áll a repülő ék élére. De úgy tűnt, ez sincs összefüggésben a hangoskodással.
- Biztosan közölnek valamit, de az nem figyelmeztetés, és a vezetőváltáshoz sincs köze.
- Mi a figyelmeztetés ellentéte?
- Az, hogy minden rendben?
- Még annál is jobb. Mi az, ami annál is jobb?
- Hogy minden remek? Csodálatos? Káprázatos?
- Természetesen. Egymásnak ujjonganak. Hallgassa csak!
Füleltem, és igazat kellett adnom neki. a ludak biztatták és lelkesítették egymást. Futballoztam a középiskolában, rögtön megismertem a szurkolást. Ez a gágogás, csakugyan lelkesítésnek, buzdításnak hangzott.

A lúd adománya: EGYMÁS BUZDÍTÁSA.

Döbbenten ültem. milyen egyszerű! Milyen kézenfekvő, nagy hatású, lenyűgöző.
Ha tényleg elkezdjük buzdítani az embereket… Ha bátorítjuk őket… Ha tényleg nekilátunk, és elmondjuk nekik, milyen nagyszerűen csinálják…

Kimondatlanul hagytam a következtetést. Nem találtam szavakat annak leírására, amit mondani akartam.
- Igazad van. A mókusszellem és a hódmódszer a szikra. A lúd adománya pedig olyan, mintha benzint loccsantana a fellobbanó tűzre. Amikor az emberek felfedezik a lúd adományának erejét, többé semmi sem állíthatja meg őket. Ez egyszerűnek tűnik,de időbe telik amíg megértjük a  bennük rejlő bölcsességet. Kell némi szikra, mielőtt a lúd adományával fellobbantjuk a lángokat. Ráadásul idekint közvetlenül a ludaktól tanulhat. Ezt a leckét sohasem fogja elfelejteni.
- Ezek a madarak mindenévben több száz kilométert tesznek meg. Csakugyan eleven világcsodák. És útközben szakadatlanul buzdítják egymást.
- Amíg a zsákba gyűjtöttük a csali ludakat, újabb repülő éket figyeltem meg, és még egy felfedezést tettem.
- Ezek a ludak mind gágognak. Nemcsak a vezérgúnár, hanem az összes lúd. Ugye, nemcsak a menedzsmentnek kell buzdítania a csapatot? Mindannyian buzdíthatjuk egymást.
- Természetesen. A lúd adománya mindenkié.

A lúd adománya Isten adománya, amelyet egymásnak juttatunk.
- Értem már, miért mondta, hogy a lúd adománya lelkesedést ad a mókusszellemhez és a hódmódszerhez.
- Így kell megvalósítani egy küldetést. Akik belevágnak, hogy véghezvigyenek valamit, aminek jelentőségében és értékében hisznek, nevezetesen a helyes munkát, azoknak a kellő módon kell hozzájárulniuk a munka elvégzéséhez. A hit és a helyes módszer együtt küldetéstudatot eredményez. Az a hajtóerő pedig, amely az embereket az igazi küldetés beteljesítésére készteti, a munkavégzés indoka. Kielégítésre váró szükséglet. Azzal jutalmazzuk őket, hogy kielégítjük ezt a szükségletet. A hajrázók helyes munkát végeznek, a kellő módon, megfelelő jutalomért. Nagyapám mondogatta: „Ha nincs pontozás, meccs sincsen.”
- Ha nincs pontozás, meccs sincsen?
- A sportcsapatok talán a leginkább hajrázó szervezetek mind közül,de képzeljen el egy kosárlabda – mérkőzést, amelyen senki sem számolja a pontokat, és a nézők sem szurkolnak.
- Elég sivár lehet.
- Az tuti. A profi sportolók a pénzért lépnek porondra, mégsem lenne ugyanaz, és fontos, hogy megértsük ezt. Az embereket kétféleképpen jutalmazhatjuk, és mind a kettő fontos. Az egyik az anyagi, a másik az erkölcsi elismerés. A küldetéstudat, és az elismerés eredője pedig a lelkesedés.
- Ez jól hangzik.
- Ráadásul igaz is. Ne feledjük: az anyagi és az erkölcsi elismerés egyaránt fontos, de az anyagi előbbre való. Ki kell elégítenünk az illető anyagi szükségleteit, táplálkozását, ruházkodását, és így tovább, mielőtt dicsérettel táplálnánk a szellemét.
- Bármilyen dicséret megteszi?
- Jó kérdés. Ügyelnünk kell arra, hogy őszintén dicsérjünk. A dicséret pusztán megerősítése annak, hogy az ember az, aki, hogy számít a jelenléte, és hogy a kellő módon végzett helyes munkájával jelentősen hozzájárul a közös küldetés beteljesítéséhez. Mókusszellem, hódmódszer.
- Mit tegyek, ha egyszerűen nem találok dicsérnivalót?
- Újabb jó kérdés. Először is, valami mindig akad. De a pozitív mozzanatok keresését gyakorolnunk kell, és ez nem könnyű. A hagyományos vezetői gyakorlat az, az, hogy mibe köthetünk bele. Másodszor pedig, ha rögtön nem tudunk megdicsérni valakit, azért még buzdíthatjuk. A bátorító szavak azt jelzik, hogy hiszünk a képességeikben, amelyeknek elismerésével máris megdicsértük őket.
- Miért összpontosítanak az emberek annyira az anyagi elismerésre? A legtöbben szinte másról sem beszélnek. Még senkivel sem találkoztam, aki több erkölcsi elismerésért sztrájkolt volna.
- Teljesen igaza van, az emberek nem szívesen vallják be, pedig sok munkahelyi probléma hátterében az erkölcsi elismerés, főként a megbecsülés hiánya húzódik meg. mégis furcsán fejtene, ha táblával mászkálnánk, amelyen annak megerősítését kérnénk, hogy számít a jelenlétünk, és munkánk értékes hozzájárulás a közös cél eléréséhez. Így hát a pénz vált mércévé. Könnyen számon tartható, és összehasonlítható. Azt is szem előtt kell tartanunk, hogy az anyagi szükségletek alapvetők. A táplálkozás, a ruházkodás, a lakás létfeltétel. Természetes, hogy a pénz elsődleges szempont, ezért előbb arra összpontosítunk, és ezen összpontosítás miatt nehéz továbblépni. A vezetés éppúgy tehet erről, mint a csapat tagjai. Egy menedzser mindig adott bértömeggel gazdálkodik, és ha az kimerül, akkor vége a mesének. Dicséretből, és buzdításból viszont korlátlan készletekkel rendelkezik. Ha kifogy belőle, azért kizárólag ő a felelős. Ettől a felelősségtől viszont a vezetők éppúgy irtóznak, mint a természet az ürességtől.
- Mindig ugyanabba a csapdába esünk, és a pénzről beszélünk többet, holott a korlátlan lehetőségre kellene az igazi figyelmet fordítanunk. A dicséret megerősítés. Nos, létezik aktív és passzív megerősítés, és az emberek egyik nélkül sem fognak hajrázni. Az aktív megerősítés az, amire rendszerint gondolunk: közöljük az emberekkel, hogy milyen nagyszerű munkát végeztek, vagy jutalmat nyújtunk át. A passzív megerősítés az, amely ennél sokkal hatásosabb. Klasszikus példája az, ha majdnem elharapjuk a nyelvünket, vagy a kezünkre ülünk, ezzel előzve meg ösztönös beavatkozási kényszerünket. Nyugodtan, és bizakodva nézünk, amikor egyik csapattagunk egy bonyolult, nehézségekkel teli és fontos vállalkozást küszködve visz előbbre. Valami olyasmit, amiben mi magunk jeleskedünk, és minden idegszálunk megfeszül, mert szeretnénk magunkhoz ragadni az ellenőrzést, de legalább néhány figyelmeztető szót ejteni a lehetséges veszélyekről. De hallgatunk, és némaágunk egyértelmű üzenetet közvetít a dolgozónak: „Jól csinálod, megbirkózol a feladattal, bízom benned.”
- Ezek a ludak gágogva buzdítják és dicsérik egymást, ennél jobbat nem is tehetnének, de az emberek számára a passzív megerősítés a legfontosabb. Ez a csend elsöprő ereje! A dicshimnuszok mögött vagy van komoly tartalom, vagy nincs. Ha viszont valakit ellátunk a feladatvégzéshez szükséges eszközökkel, majd pedig – feltéve, hogy rátermett – hagyjuk háborítatlanul dolgozni, az mindig őszinte.
- Azt mondja, hogy a dicshimnuszok nem mindig őszinték. Ez nem baj? Úgy értem, ha folyton dicsérjük az embereket, az nem válik hamissá?
- Amíg Őszintén gondoljuk, addig nem. Az igazi dicséret azt jelenti, hogy őszinte, ezenkívül időbeni, figyelmes, feltétel nélküli, és lelkes is.
- Fogadok, hogy a lúd adománya nagyobb változást eredményez, mint a mókusszellem, vagy a hódmódszer.
- De csak akkor, ha az a kettő már működik. A lúd adománya hatástalan a mókusszellem és a hódmódszer nélkül. Olyan, mint a sziklára szórt műtrágya. Egy két magocska kicsírázik a hasadékokban, ahol összegyűlt egy kis termőtalaj, de hosszú távon semmit sem takaríthatunk be.

A lúd adománya: EGYMÁS BUZDÍTÁSA

- Még két útmutatás.
Íme, az első:
megtervezett ->belülről fakadó
semleges         -> személyre szóló
általános          -> konkrét
hagyományos-> egyedi

Azt mondta, a dicséretek valahol a szélső értékek között helyezkednek el.  Minél inkább a jobb oldalon találhatók, annál hatékonyabbak. A belülről fakadó, személyre szóló, konkrét, és egyedi dicséret mindig sokkal többet ér a megtervezett, semleges, általános és hagyományos jellegűnél.
Íme, a második:
A futballmérkőzés közönsége sem ül némán, miközben a hazai csapat az ellenfél kapujához vezeti a labdát, hogy aztán örömujjongásba törjön ki, amint berúgják a gólt. A legtöbb szervezet mégis így viselkedik.

A lúd adománya (Összefoglalás.)

EGYMÁS BUZDÍTÁSA

1,Az aktív és passzív megerősítés egyaránt IGAZ.
- A dicséret pusztán megerősítése annak, hogy az ember az, aki, hogy számít a munkája, és hogy jelentősen hozzájárul a közös küldetés beteljesítéséhez.
- Aktív megerősítés az, ha közöljük az emberekkel, hogy milyen nagyszerű munkát végeztek, vagy jutalmat nyújtunk át. Passzív megerősítés például az, ha félrehúzódunk, és hagyjuk, hogy egyik csapattagunk egy bonyolult, nehézségekkel teli és fontos vállalkozást vigyen előbbre, miközben nem gyakorolunk semmiféle ellenőrzést, még tanácsot sem adunk.
- Az igaz (időbeni, figyelmes, feltétel nélküli és lelkes) dicséretet nem lehet túlzásba vinni.

2. Ha nincs pontozás, meccs sincsen, és az előrehaladást is dicsérni kell.
-A futballmérkőzés közönsége sem ül némán, miközben a labdát a kapuhoz vezetik, hogy csak a gólnál törjön örömujjongásban. Nemcsak az eredményt, hanem az előrehaladást is üdvözölni kell. A mindenkivel megosztott mérési eredmény (pontozás) serkentőleg hat.
- A dicséretek minél inkább az alábbi skála jobb oldalán találhatók, annál hatékonyabbak:
megtervezett ->belülről fakadó
semleges         -> személyre szóló
általános          -> konkrét
hagyományos-> egyedi
- Többé ne a problémákra, és a bűnösökre összpontosítsunk (rendőri viselkedés), hanem azokat kezdjük keresni, akik a helyes cselekedetekért felelősek (korrepetáló viselkedés).

3. A küldetéstudat és az elismerés eredője a lelkesedés.
- Az értelmes munka és a kézben tartott törekvés küldetéstudatot eredményez.
- Egymás dicsérete lelkesedést visz a munkába.
- Az anyagi elismerés előbbre való. Ki kell elégítenünk az anyagi szükségleteket (táplálkozás, ruházkodás, stb.), mielőtt dicsérettel táplálhatnánk a szellemet.

Játék az élet!

Vagy semmi!

Hajrá!





IV.John Maxwell: Sikerutazás

A siker mindenkié!

A hagyományos sikerkép: Bill Gates vagyona, Arnold Schwarzenegger (vagy Cindy Crawford) testfelépítése, Albert Einstein esze, Michael Jordan sportteljesítménye, Donald Trump üzleti vakmerősége, Jackie Kennedy társadalmi pozíciója és elismertsége, Walt Disney képzelőereje és Teréz anya szíve.

1.A siker képét sokan azonosítjuk más emberrel. Pedig egyértelmű, hogy Ön és én nem lehetünk mások, mint akik vagyunk, - és legfőképpen nem lehetünk 8 másik ember. Ennél is fontosabb, hogy ezt nem is akarhatjuk. Ha ön megpróbálna bármelyik említett ember bőrébe belebújni, a siker máris kizárt. Gyenge utánzattá válhatna csupán, aki elveszítette azt a lehetőséget, hogy azzá váljék, akivé kellett volna: önmagává. Ha elkerüli az első csapdát, amikor azt hiszi, hogy az a siker, amikor valaki másra hasonlítunk, hibás képet ebben az esetben is alkothat a sikerről. A legtöbb embert helytelenül azonosítja a sikert valamiféle teljesítménnyel, egy cél elérésével, egy kívánság teljesülésével. Néhány tipikus, helytelen értelmezés:

2.Gazdagság: A vagyon önmagában nem eredményez sem elégedettséget, sem sikert. Egyszer megkérdezték John D. Rockefellert (Több, mint 350 millió dollárt osztott szét adományként.) mennyi pénz tenné boldoggá: Válasza így hangzott: „Egy kicsit több.”
Salamon király:”Aki szereti a pénzt, annak soha nincs elég belőle, aki szereti a vagyont, soha nem elégedett a jövedelmével.” A vagyon tünékeny: pl. Charles Swabb, a legnagyobb független acélgyár elnöke nincstelenként halt meg.

3. A másik gyakori félreértés, akkor ér el sikert, ha sikeresnek és boldognak érzi magát. Ez is téves! Az iparmágnás Donald Trump a sikert a boldogsággal azonosította, mert számos boldog barátja volt. Boldog barátai pedig őt vélték sikeresnek. Sok ember azonosítja a sikert valami olyan dologgal, ami neki nincs. A boldogság kitartó keresése teszi az embereket boldogtalanná. Felülünk egy képzeletbeli hullámvasútra és lelkiállapotunktól függően vergődünk sikeresség és sikertelenség között. Az élet bizonytalan, a hangulatok változók. A boldogság ezért nem tekinthető a siker mércéjének.

4. Birtoklás és megvalósulás: A folyamat számtalanszor megismétlődik az életünkben. Soha nem következett be azáltal, hogy végre az enyém lett, amit akartam, csak átmeneti megnyugvást hozott.

5. Hatalom: Charles Mc Elroy így viccelődött egyszer: „A hatalom kiváló, hamar felszívódó, depresszió elleni szer. A hatalom romlást okoz, a teljes hatalom összeomlást.” Abraham Lincoln: „Csaknem minden férfi elviseli a hányattatást, de ha a jellemére vagy kíváncsi, adj hatalmat a kezébe.” A hatalom nem a siker vagy biztonság forrása, minden diktátor végül elveszíti.

6. Megvalósítás: Célba érési betegség: Nincs két ember, akinek azonos sikerképe lenne. A kitűzött célok elérése önmagában nem jelent sikert, vagy elégedettséget.(Michael Jordan visszavonult a kosárlabdázástól, később azonban nem tudott meglenni nélküle. Ebből is láthatjuk, hogy a siker nem pusztán célkitűzések listája, amelyen az elért célokat sorban kipipáljuk. Nem a végállomás elérése a siker, hanem maga az utazás.

A helyes sikerkép: Miből lesz a siker? Ehhez két dolog szükséges: A megfelelő sikerkép, és a hozzá vezető helyes alapelvek. A siker képe senkinél nem azonos, mivel mindannyian különbözőek vagyunk, minden egyes ember önálló egyéniség. A folyamat ezzel szemben azonos.. Olyan elveken alapszik, amelyek nem változnak. A siker: életünk céljának felismerése, képességeink kiteljesedése, végül mások javának szolgálata. Ebből látszik, hogy a siker miért utazás inkább, mint cél. Ez soha nem meríti ki erőtartalékainkat. Soha nem kerülünk olyan helyzetbe, hogy teljesítettük a végső célt, és újabb célok után kutatva még mindig kielégítetlennek érezzük magunkat.

A sikerutazás szemléletének elfogadása, azzal az előnnyel is bír a végső cél elérésének szemléletével szemben, hogy már ma sikeresek lehetünk. Abban a pillanatban, amikor átváltunk életcélunk megkeresésére, képességeink kiteljesítésére és mások segítésére, azonnal sikeresek leszünk, nem majd valamikor, a távoli jövőben, halvány reményeink szerint.

Mit keresünk: Azt hiszem, hogy minden ember lelkében mélyen eltemetve fellelhető a mindent elsöprő vágy, az amelyért tűzbe menne, amely a legmélyebb, és legrejtettebb érzéseit, gondolatait szólaltatja meg. Egyesek már kisgyermekkorukban pontosan érzik, hogy mi ez. Mások a fél életüket áldozzák arra, hogy rábukkanjanak. Mindegy, hogy mi az, ott van. Csupán meg kell találnunk.

Szerkesztés alatt! 

Utóirat (Egy üzleti ajánlat tőlem, Neked.)
A FANTOM szponzorról


  A VILÁG MIÉRTJÉT megmutatják a trendek. A legdinamikusabb jelenleg a telekommunikációs trend!
Hogy miért érdemes pont erre kiemelkedő figyelmet fordítani? 1. Mert mindenki ezt használja! 2. Mert ITT és MOST ebbe be lehet kapcsolódni! Egy 1 trillió dolláros üzletágba most az ACN révén bele lehet kapcsolódni, gyakorlatilag milliós nagyságrendű tőke nélkül! Ha van egy okod, akkor lesz 81250 Ft-od a regisztrációra és 47500 Ft-od egy képtelefonra, és 2.550 Ft havidíjért majdnem korlátlan lehetőséged üzletépítésre, utazási és telefonköltségek nélkül. Te felfogtad, hogy miről szól ez az ajánlat? Te tényleg felfogtad? Nem hiszem! Ha felfogtad volna, akkor kezedet - lábadat törve rohannál hozzám a lehetőségért, mint a mérgezett egér! Inkább dolgozol 50 évet? A Te sorsod, és a Te életed!

A cég, melynél független képviselő vagyok, jelenleg 23 országban van jelen. Fokozatosan nyitja meg a lehetőséget a világ országaiban. Ha a te országodban már megnyitotta ezt a lehetőséget, akkor mire vársz még? Regisztrálj be egy szponzorhoz, és indulj el. Megfigyelted, hogy mindig MOST van? Most van a legmegfelelőbb alkalom, hogy elkezd! Várod Isten mannáját az égből? Ez a létező legnagyobb lehetőség mindenkinek, aki hajlandó változni a jobb élet reményében. Tudom, hogy Te utálsz változni. De nem utálsz szegénynek maradni? Én sem szeretek változni. De a változás az egyetlen ok, amiért ezen a sárgolyón vagyunk. Isten ezzel bízott meg bennünket. A holisztikus világot olyanná teremtette, hogy a részhalmazai fejlődése révén fejleszti magát. Te lehetsz büszke Istennek erre e legnagyobb bizalmára, amit beléd vetett, vagy elutasíthatod. Ez a Te döntésed, és vannak következmények.


Miért van olyan elképesztően rossz híre az MLM üzleteknek? Miért van az, hogy amikor elhangzik az, hogy MLM akkor egyesek felállnak, és elmennek a marketingtervről?
Miért van az, hogy amikor elhangzik az, hogy „legyünk pozitívak” akkor mindenki, aki ezt hangoztatja, ezt saját magán kívül érti? Mert úgy - e, ő pozitív, a többiek, azok negatívak, azoknak kell változni! És ha ők megváltoznának, - amire természetesen nem hajlandók – akkor kolbászból lenne a kerítés, addig pedig jogunk van baseballütővel addig csépelni az illető negatív rohadék fejét, amíg átvált pozitívra.

Ez a direktmarketing stílusa, a kereskedő stílusa, és beidegződése. Most van itt a lehetőség, hogy bedaráljuk, most van itt a lehetőség, hogy kinyissuk a pénztárcáját, van a rohadéknak pénze, csak ül rajta, pedig, ha eladom neki ezt az edénykészletet potom félmillióért, 30 % üti a markomat azonnal, mennyi is ez? Hiány van mindenből, és ha nem tudok eladni, akkor felkopik az állam! Ez félelem!

Azt bizonygatjuk, hogy az MLM nem direktmarketing, és mi nem vagyunk ügynökök! Közben a testbeszédünk olyan hangosan kommunikálja, hogy mi magunk vizet prédikálunk, és közben bort iszunk, hogy a jelölt, ha észnél van, hanyatt – homlok menekül. Persze, próbáljuk megtéveszteni bizonyos gyorsasági és egyéb bónuszok, a pénz sűrű emlegetésével. Ha kifogásai vannak, akkor persze, ő egy hülye köcsög, nekiesünk, hogy ha az üzletről nem is, - mert arra nem hülye köcsögöket keresünk, - de arról mindenképpen meg kell győznünk, hogy kinek van igaza, és egy ilyen hülye köcsögnek, mint ő, hol a helye, mert ezt kívánja érzékeny lelkünk.  Nekem rémlik valami: egy Ady Endre nevű költő: A magyar ugaron c. verse. Vajon kiről beszélt? Biztosan nem rólunk, hiszen még meg sem születtünk akkor…

„Az MLM-ben is csak az a dolgotok rohadékok, hogy megírjátok a névlistátokat és ömlesszétek az embereket, én meg majd mondom a marketingtervet. Hű, mennyit dolgozok, ezek meg csak kifogást keresnek, és nem hoznak embert, pedig, ha mindenki csak egy embert hozna! Most már ideje, hogy a többiek is kiálljanak… De tanuld ám meg a marketingtervet, mert ha nem úgy mondod szóról – szóra, ahogyan én, azzal kárt okozol a cégnek és nekem. Ez egy profi cég, nem engedheti meg magának, hogy színvonal alatti előadásokat tartson valaki… Meg ezt a N 21 – es dumát az álmokról jobb lesz, ha sürgősen elfelejted, mert bemószerollak a központban, és ki leszel zárva, mint a nép ellensége… Fel is út, meg le is út… Azt, hogy vezetőire elviszlek még egyszer, azt meg aztán végképp felejtsd el.”

Tudat alatt kommunikálunk 97 %-ban. (400 milliárd bit/ sec. információ éri az agyat, ebből 2000 bit/sec. a tudatos.) Mit gondol tudat alatt a szponzorált? Vigyázat, ügynök a láthatáron! Fel az energiapajzzsal! Ez energiavámpír, aki abból él, hogy leveszi rólam az energiát! Mivel nem tudok ellene védekezni, szégyen a futás, de hasznos. (Nagy gyakorlatom van ebben, sokszor csináltam ilyet korábban, mert nem értettem, hogy mi folyik itt!)

Képzeljünk el egy szeretet lineáris skálát. Az origóban a 0 szeretet, (félelem) és tőle távolodva tart a szeretet a végtelenhez. Így közeledünk Istenhez. A szeretet polaritása nem a gyűlölet, hanem a szeretet hiánya, a félelem.

A fény polaritása a sötétség, nem más, mint a fény hiánya.

A Network Marketing a világtörténelem legnagyobb lehetősége. Aki erre egy igazi, hiteles példa, az a Názáreti Jézus. A termék neve: Evangélium= Jó hír. Bár a termék közben elferdült és megzápult, a rendszer erejét mutatja, hogy közel 2000 év elteltével, ez e létező legnagyobb üzlet a világon. Az üzlet alapítójának, Pál apostolnak még életben sem kell lennie, vígan működik nélküle! 

Jézus önmagán dolgozott. Felhasználta az embereket, mint tükröket önmaga tökéletesítésére. Mindenki mindig önmagán dolgozik a világba is és a Network Marketingben is.

Az üzenet számomra a következő: Ha valaki ezt megfelelő szintre gyorsan felépíti, azt nem fogja tudni kontrollálni sem a saját országának kormánya, sem a nemzetközi gazdasági helyzet. Ha közben az illető még képzi is magát, 5 évi jövedelem elegendő, hogy befektetései révén teljes anyagi függetlenségre tegyen szert, utána a cég jövője sem lesz számára korlát. Ezért elfogadhatatlan az, amikor valaki nem táplálja minden nap az agyát CD –kel, könyvekkel és találkozókkal. Az ilyen ember kiírja a falra: „Majd holnap eszünk”. Kérdés: Az agy nem éhes? Az nagyon nagy baj!

Én, mint szponzor, kötök egy szerződést azzal, akit behozok a hálózatomba. Azt ígérem neki, hogy biztatni, és támogatni fogom. Kéz a kézben segítek neki előbányászni az ő álmait, (amelyeket többnyire jó szándékú szülei, vagy más álom tolvajok elraboltak, olyan régen, hogy már nem is emlékszik.) és együtt megvalósítjuk. Azért segítek neki az ő álmait megvalósítani, mert megértettem, hogy a Network Marketing arról szól, hogy az én álmaim akkor fognak megvalósulni, ha elegendő embernek segítettem, hogy az álmai megvalósuljanak.
Ha én elkövetem azt a hibát, hogy csak egyetlen egyszer bírálok valakit, mert engedek azon ösztönömnek, hogy bebizonyítsam, hogy milyen egy hülye a másik, mindenki, aki ezt hallja, tudat alatt tudni fogja, hogy megszegtem a szponzori megállapodást és egy hitvány alak vagyok. A tekintélyemet, amelyet mások bizalma révén ajándékba kaptam, arra használtam, hogy elvegyem a másik ember mentális energiáját. Hogy ezt tudatlanságból, építő jellegű bírálatnak álcázva teszem, vagy féltékenységből, a hiánytól való tudattalan félelmem által motiválva, az teljesen mindegy a bizalom és a másolódás szempontjából.

A javító szándék megnyilvánulásának egyetlen lehetséges útja a kérdezés, mert az nem személyeskedő, és nem bántó. A Network Marketingben a szponzor szerepe a hivatásos biztató és bátorító személyes edző szerepe.


Az egyetlen dolog, amiért az emberek embereket követnek, az a szeretet utáni vágyuk. Szeretni, és szeretve lenni, ezáltal visszatérni még itt a Földön Istenhez. Minden más csak magyarázat.

Az emberek, emberek miatt jönnek el a marketingtervre, nem telekommunikációs trend, vagy antioxidánsok miatt. Keressük az elveszett paradicsomot, amelyből kiűzettünk. Várunk valakire, aki visszavezet oda bennünket, és szeretetével betölti a tátongó űrt a lelkünkben. És reménykedünk, hogy még itt az életben megtaláljuk ezt az embert.

Azért nem találjuk, mert rossz helyen keressük! Csak bele kell néznünk a tükörbe, és meglátjuk. Meglátjuk azt az embert, aki kivezet bennünket a káoszból! Aki maga a szeretet! Aki gazdaggá tehet bennünket. Aki bölcsebbé tehet bennünket. Ne a külvilágban keressük, mert bennünk van! Egészen közel. A bennünk lévő Isten az, akit keresünk. Csak ott találhatjuk meg, sehol máshol!

Építő jellegű bírálat nem létezik! Mindig, minden bírálat destruktív! Aki bírál, az ezt kommunikálja: „Én nem hiszek benned. Én önmagamban sem hiszek. Egy ilyen idiótára pocsékolom az időmet, mint amilyen te vagy. Nem is tudom, hogy miért teszem. Valószínűleg a nemes lelkem az oka. Az áldozat, amit érted teszek, feljogosít arra, hogy parancsolgassak neked. Jó lesz, ha csipkeded magad, és igyekszel nekem megfelelni. Ne felejtsd el, hogy nem te szartad a spanyolviaszt! Vagy azt csinálod, amit én mondok, vagy azt csinálod, amit én mondok!”

Te ismersz valakit, aki ezt akarja másolni? Én nem! Ha nem hiszel nekem, akkor nézd meg a TITOK („The Secret”) c. filmet még egyszer. Ha még mindig nem érted, akkor még egyszer, és még egyszer, és még egyszer… Addig nézd, amíg… amíg el nem jutsz a mélyebb megértéséig. Én kb. 50x láttam. Nem állítom, hogy teljes mélységig értem. Egy dologban biztos vagyok: minden, ami ösztönös, az a félelem és a hiány szülötte. Az a dolgunk, hogy szeretetté változtassuk. A szeretet kohói vagyunk ezen a földön. De csak abból tudunk adni, ami bennünk van. A szeretet a legmagasabb rezgés, a legnagyobb energia.

Kétféle úton juthatunk hozzá: 

1.Vagy elvetjük, - mint a magot - odaadjuk valaki másnak, és a vetésből többet aratunk.  Belső erőnkre támaszkodunk, hiszünk önmagunkban és másokban. Ez a szeretet útja.  
2. Vagy magunkat építő jellegű bírálónak álcázva elraboljuk mások mentális energiáját ellenszolgáltatás nélkül. Ez vezet a háborúkhoz, a kirekesztéshez, és a gyűlöletkeltéshez.  Ez a külső erő, a körülmények, az áldozatszerep útja. Ez a félelem útja.

És most jön a számomra nagyon nehéz rész: vajon miért kapok én 18 éve mindig ilyen szponzorokat? Hát azért, mert 2011. januárig én is egy ilyen szponzor voltam! A hasonló a hasonlót vonzza elv alapján (A vonzás törvénye) a szponzoraim segítettek nekem, engem tükrözve, hogy meglássam és megismerjem önmagam.

Mindenki tanítómester, és az egész világegyetem segít nekem önmagam megismerésében.

Nincs hát jogom senki másnak a szemére vetni semmit és okom sincs haragudni senkire. Inkább hálásnak kell lennem az önismeretemben nyújtott felbecsülhetetlen segítségért mindennek és mindenkinek.

A számítógépesek mondják, hogy ha szemét megy be, akkor szemét jön ki! Itt a megoldás! Amiért mindenki felelős, az a hozzáállása. Meg kell állítanunk a szemétáradat korlátlan befelé áramlását. El kell zárnunk a televíziót!

És táplálnunk kell a lelkünket pozitív gondolatokkal! Nem megoldás az, hogy nincs időm erre, majd holnap eszünk!

Van elég szeretet. Van elég öröm. Van elég mindenből!

Te választhatsz. Szerencsére, ez egy bölcs világegyetem.

Semmi nincs következmények nélkül! Válaszd a szeretetet!


Rengeteg rendszer van, amely névlistáról dolgozik, hideg és meleg meghívási technikákkal telefonos meghívást alkalmaz, prezentációt tart, és ennek végén zárással realizálja a befektetett munkát. Mindezekre oktatják is az üzletkötőiket, nem kis pénzért. Ez, a pénzügyi tanácsadók, az edény- és porszívó ügynökök, vagy összefoglaló néven a direkt marketing – üzletkötők sikerköre.

A Network Marketingben nem egy ilyen sikerkör van, hanem három. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egymásra épül, mint a hagyma héjai. Ne kövesd el azt a hibát, amit én számtalanszor elkövettem, hogy amit én 15 év alatt megtanultam, azt 1 óra alatt akartam – szó szerint beleverni – az új üzlettársaim fejébe. Elmenekültek! Mindenki pánikszerűen menekült, mintha melléjük állt volna egy 10 tonnás billenős teherautó, és rájuk billentett volna 10 tonna kavicsot. Mit csináltam erre én? Hoztam egy 40 tonnás teherautót, tele kaviccsal, és melléjük álltam, hogy rájuk billentem….Ez, több mint vicces, igaz?

Először a külső sikerkört kell oktatni: 1. Álmok, ebből tervezéssel lesznek hosszú távú,(3 – 5 éves), középtávú, (éves és havi), és rövidtávú, (heti és napi, órákra lebontott) célok. A célokat az álmoktól nemcsak a határidők, hanem a felbontás is megkülönbözteti. Ahogy egy elefántot nem lehet egészben megenni, hanem fel kell darabolni, úgy egy nagy álmot is részcélokra kell bontani, hogy megvalósuljon. 2. Névlista, melyre szelektálás nélkül mindenkit felírok. Minden profi írott névlistáról dolgozik mindig. A legtöbb sikertelen ember ezt megspórolja, nem írja le, ezzel aláírja saját halálos ítéletét. Nem érti, hogy miért kell, ezért úgy gondolja, nem fontos. 3.Meghívás, amely soha nem több egy időpont egyeztetésnél. 4. Marketingterv, ami, ha jó, egy személynek soha nem több, mint  15 perc, és sok embernek tartva soha nem több, mint fél óra. Itt a kevesebb, mindig több! 5.Hogyan tovább találkozó, és az új induló indítása. Itt kérdezéssel a jelöltre bízzuk, hogy döntsön, leíratjuk az álmait és a névlistáját, elpróbáljuk vele a meghívást. Helyszínt és időpontot egyeztetünk a következő találkozóra.

Néhány napon belül az új induló meg kell, hogy ismerkedjen a középső sikerkörrel: Ez a tanítható hozzáállás és az alázat témaköre. Könyvekből, CD – kből, számítógépes blogokból és találkozókból tanulunk, nem egymást okítjuk, mert azzal lekorlátozzuk, hogy soha nem lehet jobb, mint mi. Kell 3 diploma ahhoz az intelligens mozdulathoz, hogy nyújtom felé a CD –t vagy ezt bárki, esetleg egy analfabéta is meg tudja csinálni? Mekkora üzletünk lesz, ha ezt a módszert alkalmazva bárki tud másolni bennünket,(És önmagunkat megtöbbszörözve több ezer CD tanítja a hálózatunkat, amit már nem mi mozgatunk a saját költségünkön, hanem valaki más?), és mekkora, ha mi magunk tanítjuk? Milyen messzire ér a kezünk az egyik, illetve a másik esetben?

Egy két héten belül az új induló meg kell, hogy ismerkedjen a harmadik, a legbelső sikerkörrel, ez a szeretet, a tisztelet, a buzdítás, és az elismerés témaköre. Az emberek dolgoznak pénzért, és dolgoznak elismerésért. A legbelső sikerkör a felépítés, a konzultáció és a nem keresztvonalazás témaköre.(Gondolatébresztő 21 –es.) A legbelső sikerkör nélkül is lehet hálózatot építeni, de ez olyan lesz, mint a homokra épített kártyavár. Ha stabil, generációkon át magadnak passzív jövedelmet termelő hálózatot akarsz felépíteni, akkor ezt a legbelső sikerkört kell neked nagyon, de nagyon megérteni és alkalmazni.


A felépítés ereje a hülyeség elleni harcban

Állandóan döntéseket kell hoznunk az üzletépítés során és döntéseink hibalehetőségeket rejtenek. Értelmünk azt súgja nekünk, hogy nekünk van igazunk, és a mi döntésünk helyes. Nem csak nekünk, de másoknak is ezt súgja. Sokszor nem egyezik a véleményünk a szponzorunkkal, hogy mi a helyes cselekedet, és sokszor nem egyezik a véleményünk erre vonatkozóan az alsó vonalainkkal sem. Mit tegyünk, ha nem egyezik a véleményünk?

Ha Network Marketing hálózatot építesz, előbb, vagy utóbb hülyeségekkel fogsz találkozni. Alattad és feletted szponzorok tevékenykednek, akik emberek. Te sem vagy tévedhetetlen, és ők sem azok. Hogyan tudod elkerülni az olyan súlyos horderejű döntéseket, amelyek a szakadékba vezetnek, és hogyan tudsz meddő viták, harag, kicsinyesség és egyéb problémák ellen védekezni? Alapvetően úgy, ha Te mindig pozitív gondolati energiát sugárzol ki, és minden konfliktushoz pozitív módon viszonyulsz. Nem engeded a benned lévő ösztönös negativitásnak, hogy agresszív módon megnyilvánuljon, de nem is fojtod el. (Ha elfojtod, az a legrosszabb, mert kontrollálhatatlanná válik, és a létező legváratlanabb módon fog belőled úgy kitörni, hogy Te magad is meg fogsz lepődni rajta.)

Pozitív energiát akkor sugárzol, ha mindig mindent és mindenkit felépítesz. (Ha nem érted, hogy én mit értek FELÉPÍTÉS alatt, akkor kérlek, olvasd el a Gondolatébresztő 21. második részét.) Minden, amit felépítesz, és mindenki, akit felépítesz, az energiát kap tőled arra, hogy építse az üzleted: A felső szponzor, az alattad levő szponzorok, a találkozók, a könyvek, a pozitív CD –k, stb. A felépítéssel emberek figyelem – folyamát irányítod az illető tárgyra, személyre, vagy folyamatra, vagyis a figyelem terelőlapátjának a szerepét játszod. Minden, amit, vagy akit elmulasztasz felépíteni az üzletedben, azt leépíted: azt sugallod a felépítés elmulasztásával, hogy nem fontos, nem érdemel figyelmet. (Mivel minden tudatalatti szinten automatikusan másolódik, amit csinálsz, és tudatosan pedig jóval gyengébben, amit mondasz, a felépítés a legerőteljesebb, leglényegibb része az üzletednek.)

Ha szokásszinten gyakorlod a felépítést, akkor mi fog történni?

1. Általában majdnem mindig a szponzorodnak lesz igaza, és Te is, és az általad szponzorált emberek szokásszinten elkezdik másolni a szponzort. A szponzornak általában nagyobb üzlete van, mint neked, ezért a Te sikered a legjobb úton halad.

2. Amikor kiderül, hogy a szponzorodnak mégsem volt igaza, és Te fegyelmezetten megcsináltad, amit a szponzorod tanácsolt, még abból is pozitívan fogsz tudni kijönni, mert az emberek látni fogják, hogy Te milyen klassz ember vagy, hogy még akkor is hallgattál a szponzorodra, és megcsináltad, amit mondott, amikor hülyeségnek látszott. Ezzel eléred azt, hogy emberek megcsináljanak valamit az üzletedben, amit nem értenek, pusztán azért, mert téged másolnak. És valószínűleg később rájönnek, hogy neked, a tapasztalt szponzornak volt igazad, és ők, a kezdők tévedtek.

Mikor ne hallgass a szponzorodra, és jelezd a feletted lévő felső szponzornak, hogy probléma van? 

Egyetlen ilyen eset van: ha rájössz, hogy ő nem ugyanabban az üzletágban tevékenykedik, ami a cégetek üzletága. Három variáció lehetséges:

1.Valaki a bolti kiskereskedelmet belekeveri az értékesítési folyamatba.

2.Valaki direkt marketing tevékenységet folytat úgy, hogy az alatta levőket is erre akarja erőszakosan kényszeríteni.(Ez a leggyakoribb, és a legnehezebben felismerhető, mert az, aki ezt játssza, meg van győződve arról, hogy ő Network Marketing tevékenységet folytat, közben pedig 20 – 30 éve direkt marketingből él és szokásszinten ez olyan természetes neki, mint a lélegzetvétel.  A direkt marketinges az energiavámpír stratégiája. A direkt marketinges energiamérlege mindig negatív, mert azonnali teljesítménykényszere megbontja az egyensúlyi állapotot. Valahonnan energiát kell szereznie, és ezt mindig a körülötte lévő emberekből nyeri „építő jellegű” bírálatnak álcázott energia lehúzással.)

3.Valaki a piramisjáték szabályai szerint játssza a játékot: indokolatlan készletfelhalmozásra buzdítja az alatta lévőket az azonnali haszon érdekében, nem törődve a hálózati tagok pillanatnyi gazdasági teherbíró képességével.

A fenti három eset közül bármelyik ellentétes a Network Marketing iparág alapelveivel, zavart okoz a rendszerben is, és a fejekben is, és mint ellentétes elem, lejáratja nemcsak a céget, hanem az egész iparágat. 

Bármi ilyet észlelsz, haladéktalanul jelezd a felső szponzorodnak!

Ha a felső szponzorodat korábban felépítetted, ez remek, a puszta jelenléte, anélkül, hogy a döntőbíró szerepét játszaná, elegendő a konfliktus hatékony kezeléséhez. Van elegendő tekintélye és a konfliktus kialszik, még mielőtt kiterjedhetne. Ha a felső szponzorodat időben (jóval korábban) nem építetted fel, akkor sajnos nincs segítséged a konfliktuskezelésre, Te nagy valószínűséggel szintén nem vagy felépítve, neked sincs meg az erőd a rendcsináláshoz, és a csoportod: BANG –felrobban és elszáll!
Készülj fel rá, hogy az alattad és feletted lévő emberek előbb, vagy utóbb hülyeséget fognak csinálni, és a dolgok előbb vagy utóbb rosszul fognak menni!

Hogyan készülj fel erre?

Szokásszinten gyakorold a felépítést, mindenre, és mindenkire kiterjesztve az üzleti életben!

És mindenek előtt:

Építsd fel a felső szponzorodat, még azelőtt, hogy életbevágóan szükséged lenne rá!

A felépítés négy lényegi része bemutatáskor:

1. X éve ismerem,
2.Szeretem, mert szeretet van benne... ,
3. Nagyszerű üzletember,(üzletasszony),
4. Aki itt és most valami fontosat fog mondani.

Amikor propagálod, hogy ki tartja a marketingtervet, soha ne az üzletet, hanem mindig a marketingterv tartóját propagáld!

Az emberek nem jönnek el antioxidánsok, vagy telekommunikációs trendek miatt a marketingtervre. Ha nem az előadót propagálod, hanem az üzletet, akkor nem jönnek el!

Ez az EMBEREK üzlet!





Almási János:  Tréming E Könyv.pdf
Letöltés · 

Én mérnökként rendszerszervezésből ezt tanultam:
Ha a rendszer egy eleme megváltozik, akkor a teljes rendszer megváltozik...

Ha a rendszer egy eleme megváltozik, akkor a teljes rendszer megváltozik...

Hát ezért nem érti senki az ACN-ben, hogy miről beszélek. 4 alapvető dolog hiányzik, és senki nem érti, hogy ez hiányzik. 

Vannak akik a N21-ből jöttek, és ezt tanulták ugyan, de mivel nem hallgattak elég CD-t, és elégszer, nem értették meg...

Vagyis ha 1 dolog hiányzik a rendszerből, akkor az működési zavart okoz, és nem hozza a teljesítményt…
Ha 3-4-5 dolog is hiányzik, akkor teljesen más a két rendszer…
Mindenesetre érdemes elgondolkodni azon, hogy Jim Dornan hogyan csinálta meg Japánba amerikai létére azt a 200 mély lábát, amelyben 1 millió ember, és 50 nél több magas szintű vezető van!
Tanítható, alázatos embereket talált, akik nyitottak voltak a lehetőségre… A lehetőség mindig kopogtat, de akinél kopogtat, az nem nyitott…

És lehet beszélni csalásról, mindig, amikor valaki valamit nem ért...


Ha messze laksz tőlem, netán még különböző nyelvet is beszélünk, lehetek én a Te FANTOM szponzorod. Te biztosan azt gondolod, hogyha nincs kéznél a szponzorod, akkor ez hátrány. Hadd biztosítsalak arról, hogy ez a létező legnagyobb előny az MLM üzletépítésben. Az embereid a Te szponzorodat mindig olyannak látják először, amilyennek te propagálod: Ha nagyszerűnek, akkor egy ideig van egy nagyszerű szponzorod, majd rájönnek, hogy ő is „emberből” van, tele hibákkal. És Te is rájössz erre, kivéve, ha nincs állandóan a szemetek előtt. Ha nincs állandóan a szemetek előtt, akkor nagyon könnyen fel tudod építeni, mint a legnagyszerűbb embert ezen a Földön. És az is marad, mert ha nagyon ritkán találkoztok, az megszépít és ünnepélyessé tehet mindent.

(Gondolkozz el azon, hogy kinek az érdeke, hogy a szponzorod úgy legyen felépítve, hogy ő a legnagyszerűbb ember ezen a világon: A szponzorod érdeke, vagy a tiéd? Szerintem a tiéd! Miért?)

Ha a szponzoroddal egy városban laksz, (Vagyis nem FANTOM szponzorod van,) és mondja neked, hogy hozz jelöltet a marketingtervre, de ő nem hoz jelöltet a marketingtervre, hanem arra vár, hogy majd te hozol, akkor te sem fogsz hozni, mert látod, hogy ő nem hoz. Minden mindig másolódik, az egész egy tudattalan folyamat. Soha nem azt másolod, amit a szponzorod mond, hanem mindig azt, amit csinál. A te csapatod is azt másolja, ösztönösen, amit te. Minden jót elmondhatsz a szponzorodról, és ha nem látják, akkor az, az igaz, azt másolják, amit mondasz.  Ha látják a szponzorod, akkor azt másolják, amit látnak. Ha azt mondja a szponzorod, hogy te menj a találkozókra, de ő nem megy, akkor…. Kérlek, fejezd be te ezt a mondatot. Ha be tudod fejezni, akkor érted a két alapelvet, (bizalom, és másolódás), amelyek működtetik a Network Marketinget. Ha érted az alapelveket, akkor azt is érted, mekkora akadály egy rossz szponzor.

A rossz szponzorodnál is van azonban egy sokkal nagyobb akadály, és ez te vagy, aki nem tiszteled a szponzorod, és aki azt gondolod, hogy jobb vagy, mint a szponzorod. Ha ezt gondolod, akkor ez fog másolódni, és mindenki a te hálózatodban nem fog tisztelni téged, és azt fogja gondolni, hogy jobb nálad. Akkor ez nem egy csapat lesz, hanem egy kaszás – kapás csürhe, amivel nem fogsz tudni még csatát sem nyerni, nemhogy háborút. Erre az a megoldás, hogy mivel alulról építkezünk, mindig adj akkora tiszteletet az alsó vonalaidnak, amekkorát te szeretnél kapni saját magadnak. „Miként akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akként cselekedjetek azokkal.” Lukács evangéliuma,6.31.

Ha van egy FANTOM szponzorod, ő olyan lesz, amilyennek megálmodod, és amilyennek propagálod. Csak a FANTOM szponzor tud emberi hibáktól mentes lenni. Az ő emberi hibái soha nem rombolják le azt, amit Te felépítettél.(Mint ez már nálam korábban néhányszor előfordult.) Gondold csak meg barátom: Neked bőven elég a saját EGO-dal megküzdeni, vagy szeretnél még a szponzorod EGO-jával is harcolni? Mert van neki, abban biztos lehetsz! Melyiket akarod? Ha fel akarsz építeni egy gigantikus ACN üzletet, arra a létező legnagyobb segítség ez a blog, és egy fantom szponzor, akiről saját önző érdeked által vezérelve csak jót mondasz,(Minden másolódik, ez is.) határ a csillagos ég, és egyetlen korlátja a saját fantáziád. Ő biztosan nem veszi le rólad az energiát „építő -” és „jó szándékú” bírálatával, hanem hálás az ajándékként, hogy vagy neki, forgalmat hozol neki, buzdítani fog, és mentális támogatása miatt megnő az önbecsülésed, hálás vagy az akadály nélküli támogatásért és interneten tanítható vagy.

Én születésem óta öntörvényű vagyok, és állandóan bírálatok kereszttűzében vagyok. Néha úgy lehúzzák rólam az energiát csupa „építő szándékból”, hogy egy hétig csak nézek ki a fejemből. Az emberben az, a 4 fő ösztön van, hogy 1. jól nézzen ki, 2. dominálni akar, 3. igaza legyen, 4. kényelmes legyen.  Ezeket építő szándéknak álcázza.   Ha fantom szponzorod van, ezzel a 4 fő akadállyal nem kell számolnod. Néha úgy éreztem a szponzorom „támogatását”, mintha szemben állnék egy 300 kg-os hólabdával, amit egy hegyi gorilla görget nagy sebességgel a hegyoldalon lefelé egyenesen felém. A legtöbb szponzor nem tudja, hogy az emberek annak ellenére lépnek be a hálózatban és maradnak bent, hogy ő úgy bánik velük, mint ahogy az elefánt forgolódik a porcelánboltban.


És az igaz barátaidat keresd meg, és szponzoráld, akikkel jó együtt lenni. (Tudom, hogy ilyen nagyon kevés van!) Akkor lesz több igaz barátod, ha az egyik legfőbb célod, hogy Te egy igaz barát legyél! Tudod, minden másolódik tudatalatti szinten. Szükséged van egy barátra? Gratulálok, éppen most találtál egyet.


http://slidintune.uw.hu/ebook/index.php#ebook  


Elérhetőségeim: Lakás: Győrben. Tel.:+3630/4847121 Skype:szabaditibor7 ,
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése