2010. december 18., szombat

Gondolatébresztő 10. Marketing mix



Blog szerkesztője: Szabadi Tibor Gyula (Facebookon is.)


Az EU előírásainak megfelelően tájékoztatom a t. idelátogatókat, hogy adatokat nem gyűjtök, cookikat én önállóan nem használok, ha ilyennel itt találkoznak, azt a blogger tette ide, mert énnekem a cookikra sincs semmi szükségem a nemlétező adatgyűjtéseimhez. A blogom kizárólag egy hitrendszert közvetít, amely az enyém. Aki nem ért egyet az én hitrendszeremmel, amit itt publikálok, az kérem, ne olvassa. Köszönöm, hogy vette a fáradtságot, és beleolvasott. Szabadi Tibor Gyula.


4 saját blog:


1.  Tibor gondolatébresztői - Téma: Ezotéria, és MLM.( http://tibor7.blogspot.com )  Nyelv: magyar
2.  Kérlek, segíts - Téma: Ezotéria a Facebookon ( http://tibor8.blogspot.hu )Nyelv: magyar
3. Lelki ok, testi tünet -Téma: Egészség, Ezotéria, Gyógyítás zenével ( http://tibor4.blogspot.hu )Nyelv: magyar
4. Tibor's provoking trouth   ( http://tibor7-english.blogspot.com/ ) Téma:Ezotéria, MLM Nyelv: english



A Facebookon: Tibor Gyula Szabadi, és "Ébredezők" ezoterikus csoport (rengeteg tanulságos megosztással.) Ha ismerősnek jelölsz engemet a Facebookon, vagy jelentkezel a csoportba, be tudlak tenni. Régebben könyvek és CD-k alapján szerkesztettem a blogokat, most pedig ezen írások alapján. Sok ismerősöm ezúton mintegy társszerzőjévé vált, és válik ezeknek a blogoknak. Ezúton szeretném köszönetemet kifejezni mindenkinek, akinek az írásait átvettem. ♥



Kedves Látogató!

Én gépészmérnöknek tanultam eredetileg. Mindig érdekelt a kvantumfizika.
Mára a kvantumfizika utolérte a több ezer éves vallási tanítókat. Eredetileg az összes tanító kvantumfizikai magyarázatokat adott  a Teremtésről, és a Világegyetemről. De a szavak csak félreértésekre jók, a követőknek sem sikerült megbirkózniuk ezzel a problémával. Mintegy 3000 vallás létezik a világban, és mindenki a maga igazát magyarázza. A világtörténelemben ez miatt a vallásháborúk alapvető - többnyire negatív szerepet játszottak.

Ebben a blogban én is megkísérlem a lehetetlent: A kvantumfizika nyelvezetének közérthető magyar nyelvre tolmácsolásával közkinccsé tenni:
Számmisztikailag MINDEN ISTEN. MINDEN AZ 1-BŐL SZÁRMAZIK.

Isten a SZERETET.
Nem olyan, mint a szeretet, hanem Ő a SZERETET.
A szeretet az egyetlen valóságos erő.
A fizikai Világegyetemben eltorzult szeretetként nyilvánul meg, mert nincs a középpontban.
Isten a TISZTA TUDAT, AKI egy holografikus duális mátrix szerkezetben létezik.
Minden energia, az anyag nem más, mint lelassított rezgő energiakvantum halmaz.
Te Isten szellemszikrája vagy. Nem a tested vagy. És nem a lelked.
Ők a kísérőid az utadon.

Mindenki egyedi, megismételhetetlen, ezért különleges.
Van 7 egyetemes Világegyetemi Törvény, melyek az automatikus szabályzó kör szerepét játsszák.
Minden számlád mindig kiegyenlítődik. A Tartozik-követel mérlegszabály szerint.
A karmádat Te teremted. Sőt: Mindent az életedben Te teremtesz.
Semmit ne higgy nekem. Ha nem hiszed, járj utána!
Olvass tovább, vagy hagyd el kérlek a blogomat!
Minden a Te döntésed. A következményeket is Te viseled!
Mindig minden számít! Vagy nem...



Tartalom:
Előszó
Bevezető
Ha átlagos akarsz lenni... 
Ha jó akarsz lenni... 
Ha egészen kiváló akarsz lenni...
Pozicionálás
Karrierlift
Az üzlet titkos nyelve.



Előszó

1.Látok egy fantasztikus nőt egy partin.
Odamegyek hozzá és azt mondom:

“Fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez a Direkt Marketing.

2.Látok egy fantasztikus nőt egy partin.
Odamegyek hozzá és megszerzem a telefonszámát. Másnap felhívom és azt mondom:

“Szia, fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez a Tele marketing.

3.Barátaimmal vagyok egy partin és meglátok egy fantasztikus nőt.
Egyik barátom odamegy hozzá és rám mutatva így szól:

“Ő fantasztikus az ágyban”.
Ez a Reklám.

4.Beülök az autómba, lassan hajtok a városban és a nyitott ablakon át minden járókelőnek odakiáltom :

“Fantasztikus vagyok az ágyban!”
Ez a Spam (kéretlen reklámküldemény).

5.Látok egy fantasztikus nőt egy partin.
Felállok, megigazítom a nyakkendőm, odamegyek hozzá és töltök neki egy italt. Adok neki tüzet, amikor látom, hogy nem találja az öngyújtóját.
Felajánlom, hogy hazaviszem, mert a közelében lakom, majd ezt mondom :

“Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez Public Relations (PR).

6.ÉS ITT A LÉNYEG!

Látok egy fantasztikus nőt egy partin.

Ő odajön hozzám és így szól:

“Hallom, fantasztikus vagy az ágyban”.
Ez a Brand Recognition (Márkafelismerés).

És ha az aktus után azt mondja:

“Hát tényleg fantasztikus vagy az ágyban!”
Akkor az a vásárlói elégedettség.

És ha hozzám jön feleségül, akkor az a márkahűség!



Bevezető

Van egy olyan tévhit, hogy a marketingnek különböző ágai vannak: Pl.: politikai-, hagyományos kereskedelmi-, network marketing. A valóság és a lényeg véleményem szerint két ókori idézetben van:

1. „Ember, ismerd meg önmagad!”

2. „Miként akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akként cselekedjetek azokkal!”

Ha átlagos marketing szakemberré szeretnél válni, legalább az alábbi alapműveket olvasd el néhányszor:
I. Szun Ce: A hadviselés tudománya
II. Al Ries - JackTrout: Marketingháború
III. Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye
IV. Al Ries – JackTrout:Pozicionálás. Harc a vevők fejében elfoglalt helyért
V. Al Ries – JackTrout: Karrierlift
VI. Kevin Hogan: Üzlet titkos nyelve
VII: Niccoló Machiavelli: A fejedelem
VIII.-IX.-X. Dale Carnegie: Sikerkalauz I.II.III.

Ha jobb akarsz lenni, mint az átlag, akkor tanuld meg a fentieket, és az alábbiakat még olvasd hozzá:
XI. Bill Galanger-Orvel R.Wilson-Jay C. Levinson: Gerilla üzletkötés
XII. Cavett Robert: Mi mozgatja az embereket?
XIII. Don Failla: Siker ABC
XIV. Chester L. Karrass: A tárgyalási játszma
XV. Ec Oakley – Doug Krug: Korszerű változásmenedzselés
XVI. Alan Houel - Christian Godefroy: Hogyan bánjunk nehéz emberekkel
XVII. Thomas J. Chalko: A választás szabadsága
XVIII. Maxwell Maltz: Pszichokibernetika
XIX. Dezsényi Péter: Kérd kölcsön a medve kalapácsát!
XX. Joe Girard: Hogyan adjuk el önmagunkat?
XXI. Walter Lübeck: A spirituális NLP kézikönyve
XXII. Osho: Bármit választhatsz...úgyis a poklot választod.
XXIII. Spencer Johnson: Egy perc önmagunkra.
XXIV. John Maxwell: Kapcsolatok.

Ha egészen kiváló marketing szakember szeretnél lenni, annak az a titka, hogy ne tekintsd munkának, inkább egy játéknak, amelyben nyerhetsz. Nyerhetsz egy csapat emberrel egy vagy több játszmát. Naponta képezd magad, és másokat! Játssz lazán, dolgozz másokért, felejtsd el, hogy kinek van igaza, tedd a fókuszba, hogy te egy győztes vagy és légy szenvedélyes! Ilyen egyszerű! Tényleg ilyen egyszerű? Valamit kihagytam: Mosolyogj, érezd jól magad közben, és soha ne add fel!


Te egy győztes vagy! Soha, soha, soha ne add fel!


És az egyik legfontosabb könyvet ki ne hagyd! Ez a könyv a Te életed marketingkönyve, az isteni intuíció áramlástani tankönyve (A életed tankönyve és szerintem mindenki életének tankönyve!): 


Joe Vitale - dr. Ihalekala HewLen: Hoponoponó





 IV. Pozicionálás ( Al  Ries – Jack Trout: Harc a vevők fejében elfoglalt helyért)

Beleolvasva a könyvbe:
Bevezetés

Túlkommunikált társadalmunk egyik legnagyobb problémája a kommunikációs folyamatok rossz hatékonysága. Mi vagyunk az a társadalom, amely egyre több üzenetet küldünk, és ebből egyre kevesebb jut el a címzetthez. A megoldás kulcsa: a pozicionálás. A pozicionálás az első olyan koncepció, amely megoldást kínál arra az egyre súlyosbodó problémára, hogyan biztosíthatjuk, hogy meghallgassanak bennünket túlkommunikált társadalmunkban.
Mit jelent a pozicionálás?
Ebben a kommunikációs dzsungelben az ember csak egyféleképpen érhet el jó eredményeket: ha szelektív módon csak egyes szűk célpiacokra összpontosít. Vagyis „pozicionál.”
Az emberi agy képes arra, hogy védekezzen a mai kommunikációs áradat ellen: megszűri a beérkező információkat, és nagy részüket visszautasítja. Általában csak azokat az információkat hajlandó befogadni, amelyek összhangban vannak a már korábban megszerzett tudással és tapasztalattal. A reklámszakma folyamatosan milliárdokat költ arra, hogy megváltoztassa az emberek koponyájában kialakult elképzeléseket. Pedig ha azok egyszer már kialakultak, szinte lehetetlen őket megváltoztatni. Különösen nem olyan gyenge fegyverrel, mint a reklám. „Ne zavarj össze engem a tényekkel. Én már kialakítottam a saját véleményemet.” Az emberek mintegy 97% - a így gondolkozik. Nyugodtan végighallgatják, ha ismeretlen dologról beszélnek nekik. (Ezért annyira sikeres az „újdonság” típusú megközelítés a reklámban.) ellenben nem tudják elviselni, ha azt mondják nekik, hogy valamiben tévedtek. Ha tehát reklámjaiddal meg akarod változtatni a vevőjelöltek már kialakult elképzeléseit, ez katasztrofális bukáshoz vezet.
Túlkommunikált társadalmunkban az emberek csak egy dologgal védekezhetnek: túlzottan leegyszerűsítik a dolgokat. Ma egy átlagos agy leginkább csöpögő szivacshoz hasonlít, amely újabb információkat csak a régiek rovására képes felszívni. Mi mégis újabb és újabb információkat próbálunk erőltetni ebbe a túltelített szivacsba, aztán pedig csodálkozunk, mert üzeneteink nem érnek célba. Csak akkor gyömöszölhetnek ugyanis még több információt, csak egyféleképpen csaphatjuk be ezt a túlkommunikált társadalmat: ha üzenetünket is túlzottan leegyszerűsítjük.
A kommunikációban fokozottan érvényes az a megállapítás, hogy a kevesebb néha több. Ki kell hegyezned az üzenetedet, hogy az úgy hatoljon be az emberek agyába, mint kés a vajba.
Az ellenség, amely akadályozza, hogy üzeneted célba jusson, nem más, mint a kommunikáció mennyisége. Csak akkor találhatsz erre megoldást, ha felismered a probléma természetét. Ha tehát kommunikációs üzeneted arról szól, milyen előnyei vannak politikus jelöltednek, a termékednek, vagy éppen saját magadnak, visszájára kell fordítanod a dolgokat. Problémád megoldását nem a terméken belül, sőt nem is a saját fejedben kell keresned. A megoldás a vevőjelölt, azaz a befogadó koponyájában van. mivel üzenetednek csak töredéke érhet célba, a küldő oldal helyett a befogadó oldalra, a befogadó koponyájában keletkező érzetekre kell összpontosítanod. Nem pedig arra, hogy valójában milyen is a termék.




V. Al Ries – Jack Trout: Karrierlift (Kapcsolathasznosítási kalauz)

Beleolvasva a könyvbe:

Bevezető  

A Nagy Testvér többé már nem gondoskodik rólad.

Valamikor régen úgy volt, hogy életed végéig biztosítva volt a munkád valamelyik vállalatnál. Kiképeztek, tápláltak, ráhelyeztek egy pater nosterre, amely egészen a csúcsig emelhetett. Hogy meddig jutottál rajta, az a munkádtól függött. Attól, hogy milyen keményen dolgozol. A dolgok egyszerűek és kalkulálhatók voltak.
Ha keveset hibáztál, sikeres voltál, és dicsőségben mehettél nyugdíjba. Nem kellett sokat idegeskedned a karriered miatt. A vállalat gondoskodott róla helyetted. Az igazságosság uralkodott. Minél keményebben dolgoztál, annál nagyobb volt az esélyed, hogy felemelkedhetsz a csúcsra. Szorgalom, türelem, hűség – ezek voltak a legfontosabb vállalati erények.

Ez volt tegnap.

A lényeg: többé nem számíthatsz rá, hogy a vállalat gondoskodik rólad. A Nagy Testvér túlságosan el van foglalva azzal, hogy biztosítsa fennmaradását. Ahhoz, hogy a világban sikeres légy, elsősorban áruként, nem pedig alkalmazottként kell tekintened magadra. Karriered a saját kezedben van, nem pedig a humán erőforrások kezelőinek barátságos kezeiben.

1. Vajon Norman Vincent Pealenek teljesen igaza van?
(Vagy csak részben?)

A kemény igyekezet, a „higgy önmagadban”, a pozitív gondolkodás többé már nem tekinthetők döntő sikertényezőknek. Az igazság az, hogy a siker egyáltalán nem olyasmi, ami benned van. A siker olyasmi, amit másoktól kapsz meg.

A vesztesek önmagukba tekintve keresik a sikert, holott a siker ott van körülöttük, rajtuk kívül, csak ki kell nyitni a szemüket.

A nyerők mások által válnak sikeressé. Ezért tudnod kell, hol keress, és mit keress.
A siker „higgy magadban, és cselekedj” elmélete ma már nem elegendő. Hogy miért? Mert a siker és az önbizalom viszonya tipikusan a tyúk és a tojás kérdése. Az önbizalom tesz sikeressé? Vagy a siker tesz magabiztossá? Mindkettőre igen a válasz. Mi úgy gondoljuk, hogy együtt születtél a magabiztossági hányadossal, és az intelligenciahányadossal. Nem sokat tehetsz, hogy ezeken lényegesen változtass.
A siker „tűzz ki egy célt” elmélete” szintén nem elegendő. Miért is?
Amikor célt tűzöl magad elé, akkor feltételezed, hogy azt csupán saját erőfeszítéseid eredményeként is elérheted. Ez csak nagyon ritkán igaz. Még a mennyországba sem juthatsz be csupán magadra támaszkodva. Szükséged van hozzá Isten segítségére.

Amikor célt tűzöl magad elé, egyidejűleg felteszed a „szemellenzőt” is. Figyelmen kívül hagysz olyan lehetőségeket, amelyek kívül esnek a „főcsapásodon”. Ha tudod, hogy hová tartasz, akkor nem fogod látni a mellékutakat, melyek életre szóló lehetőséget rejtenek számodra. „Csőlátásban” fogsz szenvedni.
A legtöbb emberrel ez így van. A leggyakrabban elkövetett hiba az, hogy amikor el akarod adni magad, merev célt tűzöl ki, ezért aztán nem veszed észre az utadba kerülő lehetőséget.

Amikor célt tűzöl ki, egyben megfosztod magad az élet varázslatos titokzatosságától és izgalmától. Valójában az unalmat választod. Amikor célt tűzöl ki, általában megfeledkezel arról, hogy mások is kitűznek célokat. Ha sokan akarnak királyok lenni a dombon, akkor a domb kicsit zsúfolt lesz. jobb, ha inkább a völggyel próbálkozol.

Demokratikus társadalmunkban az emberek elfelejtették a sikerhez vezető út klasszikus meghatározását: Nem az számít, hogy mit ismersz. Az számít, hogy kit ismersz. Ha úgy véled, hogy ez szörnyű módja a dolgok irányításának, egyetértünk veled. Mi is így gondoljuk. Ez lehet szörnyű – de ez a valóság.

2. „Hé papa! Mit szólnál ötvenmillióhoz?

 43 évesen Donald Trump „évről évre” a világ legsikeresebb embere volt. Donald okos, agresszív és megnyerő. Rendelkezik mindennel, amire az embernek szüksége van ahhoz, hogy felemelkedjék az üzleti életben. Olvasd el a könyveit (The Art of the Deal – Az üzlet művészete, vagy a magyarul nemrég megjelent: Gondolkodj nagyban és csapj oda keményen – t), és el fogja mondani neked, hogy milyen okos, milyen agresszív és milyen megnyerő valaki.

Egy dolgot azonban Mr. Trump kihagyott a könyveiből. Ez életének „lenni, vagy nem lenni” pillanata, amikor megkérdezte apjától: „Hé, papa, mit szólnál ötvenmillióhoz?”

Pedig ez a kihagyás könyvének fő üzenete. Nem számít, hogy milyen okos, milyen agresszív, milyen megnyerő vagy. Sokkal sikeresebb leszel az életben, ha találsz önmagadon kívül egy lovat, melyet megülhetsz.

Noha Donald Trump a legjobb  úton volt a csúcs felé, sosem feledkezett meg arról, hogy mi tette sikeressé. Amikor megépítette a mesterművét, a Trump tornyot, nem felejtette el megkérdezni: „Hé New York! Mi lenne, ha 50 milliót leírhatnék az adóalapomból?”
És amikor a birodalma összeomlott, Donald nem ingadozott elmenni a bankba, hogy megkérdezze: „Hé, Citibank! Mi lenne, ha kaphatnék 65 milliót?”

3.A legkevésbé esélyes lovak

A kemény munka lovának nyerési esélye 1:100
Az IQ lovának nyerési esélye 1:75
A képzettség ló nyerési esélye 1:60
A vállalati ló nyerési esélye 1:50

4.A közepesen esélyes lovak

A kreativitás ló nyerési esélye 1:25
A hobbi ló nyerési esélye 1:20
A földrajzi ló nyerési esélye 1:15
 A publicitás ló nyerési esélye 1:10

5.A kiemelkedően esélyes lovak

A termék ló nyerési esélye 1:5
Az ötlet ló nyerési esélye 1:4
Egy másik személy lovával a nyerési esélye 1:3
A partner ló nyerési esélye 2:5
A házasság ló nyerési esélye 1:2
A család ló nyerési esélye 2:3

6.Hogyan válts lovat?

7.Nincs második felvonás! (vagy a kivétel erősíti a szabályt!)

8. Mentségek, mentségek





VI.Üzlet titkos nyelve (Szerző: Kevin Hogan; Miként olvassunk bárkiben 3 másodperc alatt. Életvezetésről, önmenedzselésről)
Szinopszis:

A legnagyobb vezetők nem csupán beszélnek, ők célok mentén kommunikálnak. Szavakkal, testbeszéddel és energiával. Az üzlet olyan, mint egy pókerjátszma; a rendelkezésre álló legjobb információk alapján tudatosan vállalunk kockázatokat és hozunk meg nehéz döntéseket. A pókerben és az üzletben mindig segít, ha tudjuk, mit gondol másik. Őszinte vagy öntelt? Az igazat mondja-e vagy azt, amit hallani szeretnénk? Kevin Hogan az üzletépítés nézőpontjából tárja fel a testi és verbális kommunikáció alapjait és főként, hogy ez miként befolyásolja az üzleti magatartást, cselekedetet és a végkimenetelt. Ez a praktikus útmutató a modern kutatásokon, hiteles forrásokon és valós élethelyzeteken alapul. Bemutatja, hogyan válhatunk a testi és verbális kommunikáció mesterévé, irányítva a másoknak közvetített hatásos információt. Azonban ahhoz, hogy igazán sikeres szakemberré váljunk, többre lesz szükségünk kommunikációs képességeknél. Mindannyian érezzük, hogy az orrunk előtt zajlik egyfajta kommunikáció, ami túlmutat a szavakon, de azt is tudjuk, hogy még nem törtük fel a kódját. Ez a könyv megteszi. Ha meg akarjuk érteni az üzleti élet igazi kommunikációját (ami a negédes társalgás felszíne alatt történik), és ezt a saját javunkra akarjuk fordítani, tanuljuk meg e könyv tartalmát az elsőtől az utolsó szóig. Az üzlet titkos nyelve nem maradhat sokáig titokban! Rendeltetése szerint az üzleti élet olvasóinak klasszikusa lesz.

Beleolvasva a könyvbe:



Számítson rá, hogy kicsit ideges lesz.
A nonverbális kommunikáció tudományába tartozó testbeszéd gyakran a sztereotípiák és az ítélkezések tudománya.
Ezeket a szavakat hallva kihagy a szívverésem.
A legtöbb ember hallani sem akarja őket (mint ön és én).
De a felfogóképesség jelentős részét kiteszik.
Néhány nehezebb szinten muszáj lesz sztereotípiákban és előítéletekben gondolkozni ahhoz, hogy mások nonverbális viselkedésében olvasni tudjon.
Sztereotípiák egyszerűen vannak. Bizonyos jellemvonások alapján általánosítjuk az embereket.
A kutatások eredményei alapján a nők pontosabb előítéleteket hoznak, mint a férfiak. A nők jobban „elérik az embereket". Nem egy szoros verseny (kivéve, mikor a férfiak ugyanúgy viselkednek, mint a nők és általánosítják mások megtévesztő viselkedését).
Az előítélet másokról való ítélkezés.
Ez az, ami az emberekben való olvasást jelenti.
Vegyen egy nagy levegőt...
A társadalomban egyiket sem támogatják, hiszen ezek ahhoz vezethetnek, hogy másokkal rosszindulatúak legyünk.
Se „kedves", se „aljas" nem létezik a testbeszéd és a nonverbális kommunikáció megértésében. Nem jó vagy rossz, egyszerűen megértjük és megmagyarázzuk.
Nagyon is valós tapasztalat.
Jobb vagy rosszabb szinten, de az általánosítás és előítélet terén is hatékonynak kell lennie.
Azaz viselkedési szempontból egyáltalán nem bátorítom az ítélkezést.
Máshogy kifejezve, csak azért, mert valaki fehér vagy fekete, férfi vagy nő, még nem jelenti azt, hogy nem kéne alkalmazni vagy randizni az illetővel.
Vannak olyan jellemvonások, melyeket összefüggésbe hoznak a bőrszínnel, nemmel, vallással, iskolai végzettséggel stb., tipikusan egy adott kultúrán belül.
Más szóval, valószínűleg a gengszter rappert nem fogja népszerűnek találni Nigériában, Haitin vagy Ausztrália vadonjaiban. Nem a bőrszínről van itt szó, hanem arról, hogy a hasonlóságokkal bíró emberek élnek egy közösségben.
A kultúrának óriási szerepe van a nonverbális kommunikáció megértésében.
Egy kultúrán belül néha ezek az összehasonlítások ok/hatás eredményei. Olykor okozatok.
Nagy különbség van az okozat és az összefüggés között, de ez a könyv nem erről a különbségről szól.
Hanem arról, hogy jól tudjunk olvasni másokban.
Arról, hogy olyan nonverbális üzeneteket küldjünk, melyek valószínűleg hatással lesznek másokra.
Ez a könyv egyenes és intelligens megvitatása a komplex és politikailag inkorrekt dolgoknak (néha enyhítek is rajtuk...).
Nincs olyan része a könyvnek, melyben szándékosan meg akarnék bántani bárkit. Nem áll szándékomban sehol sem vitát szítani.
Amit itt talál, a nonverbális kommunikáció, az antropológia, a szociális pszichológia és az idegsebészet területének legnagyobb elméi által összegyűjtött információk.
Mindent fel is tárok, és remélhetőleg könnyebbé válik másokban olvasni, nem pedig fájdalmas élménnyé válik.
Vannak előítéleteim. Nem is kevés. Tudatosan és tudat alatt.
Fontos felismerni magunkban és nem semmibe venni őket.
Ha azt mondja, hogy „nincsenek előítéleteim", akkor az önmegtévesztés művészetét gyakorolja. Az emberi lény természeténél fogva rendelkezik előítéletekkel.
Ismerje fel, majd uralja a vele együtt járó érzelmeket.
Legyen jó az emberekhez.
Hat évvel ezelőtt egy nagyon szellemes eseményt kellett moderálnom: a Gyors randit. 16 férfi és 16 nő volt jelen, akik az este során felváltva négy-négy percet tölthettek egymással. 
A négy perc leteltével egy kártyán be kellett jelölni, hogy akarnak-e randevúzni a másikkal.
Végül három ilyen rendezvényt vezettem. Kettőt Minneapolisban és egyet Seattle-ben.

Roppant érdekes dolgokat tudtam meg:

  1. A nők sokkal kevesebb olyan férfit jelöltek meg, akivel randiznának, mint fordítva (mi, férfiak rugalmasabbak és kényelmesebbek vagyunk... vagy elkeseredettebbek).
  2. A nők kilencvenhárom százaléka mondta, hogy már az első harminc másodpercben tudta, hogy újra akarja-e látni az illetőt.
  3. Majdnem ugyanennyi férfi tudta „egyből", „azonnal" vagy „három másodpercen belül".
  4. Ha valaki minél több emberrel akart randizni, vele annál kevesebben.

Annak a három estének az eredményei akár egy egész könyvet megtöltenének.
De most az a lényeg, hogy aznap este az emberek mindegyike az előítéleteik alapján döntött a saját randevújukat illetően.
Aztán rájöttem, hogy talán nem vagyok elég korrekt.
Talán elég jól ismerjük saját magunkat és három másodperc alatt is tudunk dönteni.
Az üzleti világ titkos nyelve nonverbális kommunikáció, de a nonverbális kommunikáció nem csupán testbeszédet jelent. Hamarosan többet is meg fog tudni.
A testbeszédnek csak nagyon az alapjairól fog olvasni, illetve annak a magatartásra, cselekedetekre és végkimenetelre való hatásairól. Meg fogja ismerni a testbeszéd kulcselemeit és azt, hogyan befolyásolja a kommunikációt, ugyanúgy, mint olyan dolgok hatásait, mint a ruházat, a minket körülvevő szimbólumok, a kontextus, a környezet, a térköz, személyi státusz, jövedelem, fizikai tulajdonságok és az időtartam érzékelése.
Ne aggódjon... Segíteni fogok megérteni.
Mikor azt mondom, „rengeteg kutatás igazolja", kérem fogadják el tényként az ott írtakat. Máskülönben minden gondolatnál hatvan újságcikket és lábjegyzetet kellene ellenőrizni. Kezeljük egyszerűen, de nagyon pontosan.
Ezzel a szilárd technikai ismerettel a tarsolyában olyan fejezetek felé fog lavírozni, melyek reményeim szerint a könyv szíve-lelke.
A testbeszéd és nonverbális kommunikáció valós hatásaira fókuszálnak mindenfajta személyes kölcsönhatások által. Az üzleti világtól egészen a magánszféráig terjedően hasznos adatokra és éles meglátásokra fog lelni, amiket azon nyomban alkalmazhat is... akár a gyerekeivel is.
Ami elképesztő, hogy ami az irodában történik, nagyon hasonlít ahhoz, ami a szexuális kapcsolatokban és a családtagok között zajlik.
Az utolsó fejezetek az önvizsgálatra irányulnak és arra, hogyan tudja saját nonverbális kommunikációját megfigyelni. Azt is megvitatjuk, hogy Az üzleti világ titkos nyelvét miként tudja mindennapi életében a leghasznosabban használni.
A legtöbb embernek a mindennapjai során együtt kell dolgoznia különféle országokból és kultúrákból származó emberekkel, akár személyesen a munkahelyen, akár a modern technológiák alkalmazásakor. Ez folyamatosan növekvő fontosságú terület, amit az egyre globalizálódó világunk hagy ránk, így beépítettem egy olyan fejezetet is, ami a testbeszéd és egyéb kultúrák kapcsolatát tárgyalja.
- Kevin, ha legközelebb Olaszországba jössz előadást tartani magánbefektető bankárok részére, ne viselj többé feketét, mint az elmúlt alkalommal.
- Miért ne, Ronald?
- Mert unalmas.
- Mit kéne viselnem?
- Bármit, csak ne feketét.
Nagyszerű. És komolyan gondolta.
Sok európai elég komolyan veszi a színt.
Világoskék volt rajtam, úgy éreztem magam, mint valami világítótorony.
A könyvben találni fog olyan kutatásokra épült pontos információkat, melyek a testbeszédről és nonverbális kommunikációról való jelenlegi tudásra reagálnak. A könyvben minden tényekre és kutatásokra alapul, nem valaki feltevéseire vagy megvizsgálatlan ötleteire.

http://slidintune.uw.hu/ebook/index.php#ebook  



Elérhetőségeim: Lakás: Győrben. Tel.:+3630/4847121 Skype:szabaditibor7 ,



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése